Saturday, November 14, 2009

Hati Tertinggal Di Rumah - Part 2


Aku blk kje lewat skit smlm. Ade kje nk disiapkan. Igtkan dpt la elak jem. Sekali tersangkut jugak. Haihh...Hati sangat tak saba nk jejak kaki kt umah, maklum la sejak dua menjak hati tertinggal kat umah nie kan :P  Smpai umah dh keletihan..pale lak berdenyut2. Tapi ase sgt lapang...bile nmpak abang..nampak luqman..my loved ones..Dorg pon mcm hepi je nmpk aku :)  Hmm...lupe sume penat n sakit pale td.

Luqman baru susu, so aku decide utk makan dlu. Abang lak mmg tgu aku blk, nk mkn same2. Aku pon sendukkan utk die skali. Gelembung2 kt muke abg sdh mule kering, esp yang kt muke. Just kt tgn je yg still berair2. Cume, aku pasan die jd susah nk ckp, sejak aku blk td. Die mcm byk je nk citer2, tp...bole bukak mulut kcik je. Gelembung besa kt bibir tu hari dh surut n wat bibir die jadi kering n merekah. 


Kami pon mule mkn. Tapi aku dpt suap 2 suap je. Lepas tu aku lari ke dapo...aku xmmpu tengok lg. Ilang dh sume macho yg cube aku ctrl selame 4 hari lepas. Aku breakdown. Bkn luluh lg dh, hancur terus atie aku tengok betape seksanye abang mkn. Mulut die agk besa n dh bese nganga besa2 bile mkn. Pastu pulak mmg jenis org mkn nasi, bubur ke mee ke xbape. Susah payah die cube masukkan nasi dlm mulut, nk makan, yang dpt masuk bbrp bijik je. Tu pon lps ditolak2 dgn jari. Mule2 tu aku suggest aku yg suap tp isau takut die sakit, aku suggest pakai sudu lak pon macam lagi susah je. End up mkn pakai tgn jugak. Tp mcm tu la...Sian aku nengoknye. Die lapa...Tapi just mampu mkn skit2 mcm tu je  :'(


Tersedu2 la aku kt dapo tanpa bunyi sb nk cover line tapi air mate tahap air terjun. Sungguh...abis dh pertahanan aku. Mkin sb badan penat pon same kot, wat aku xdpt nk kuat mcm bese. Ya Allah...kesiankan la abang. Bia la die cepat sembuh...


Tibe2 rase hangat, abang dtg peluk aku yg tgh menekup muke kt tepi peti ais. Lagi laju la air terjun...mcm baru lepas ujan 3 hari xbenti gamaknye. N yes, die still ckp, 'Abang ok je..xsakit pon.'.


Hari nie, kulit muke makin kering n terik. Tetiap hari aku akan lumo die dgn jeli gamat tu. Mmg nmpk la perubahan. Kulit pon ade yg dh tertanggal, nmpk kulit baru yg masih pink. Cume...again...bibir die. Jadi makin teruk. Merekah smpai luke.


Tadi, die men2 dgn Luqman, hepi je. Aku tengok pon hepi. Tetibe terdiam. Berdarah dh mulut die kt tpt bibir yg merekah tu. Sian sgt aku nengoknye. (Tp aku dh ok, so bole la smbung control macho...haihh). Lg sian waktu nk sapu jeli gamat lps die mandi td. Gigil2 tahan sakit sb byk rupenye luke kt mulut tu. Hmm...Cian abang. Xpe ye sayang...xlame lg baik k. Sikit je lagi...


9 comments :

Siti Fatimah said...

smoga mama luqman tabah ek......

Nana said...
This comment has been removed by the author.
Nana said...

i wont semacho ko lah ida..well done ;p

Ida Chan said...

:) semoge aku dpt terus tabah dlm pe jugak cabaran yg dtg, amin...

iu rf said...

mcm baca novel .. sayu & sedey lak rasa..tersentuh hati ni... semoga cepatlah sembuh seperti sediakala... amin...

Ida Chan said...

iu : he2..tibe la tu, part sedey2 skit dlm novel idup aku nih. kite sme ade novel sndri. ko lg canggih..novel kt perantauan. bole wat drama gnti nur kasih tu...eheheh :P

iu rf said...

;p

roshda said...

moga ur hubby cepat sembuh... bertahan ye.. kalo aku pon sayu gak huhuhu..

Ida Chan said...

roshda: alhamdulillah...dh sembuh dh. cume kulit die capok2 skit. nmpk la mcm ganas kit, kononnye :p