Wednesday, October 5, 2011

Namaste Babu Ji - 6th Day Without Abah..Final Episode

Updating for Saturday, 20 Ogos 2011



Entry nie..mmg tahap tapai basi yang tidak boleh dimaafkan lagi. Tapi..walau macammane pon, dah smpai episod last, mmg la sangat kejam kalu aku tidak menghabiskannye. Nak tulis entry baru pon ase berdosa. Ish3...So here it goes..

Sbnrnye, entry 'Namaste Babu Ji - 6th Day Without Abah' ditulis pada Sabtu pagi, 20 Ogos 2011. Abang kata, dia akan balik hari Ahad, which is hari keesokannya. Masa smpai, masa flight, die xinform, just ckp belum confirm je.

Tak lame lepas abis tulis entry tu, budak2 pon bangun. So aku bawak budak2 kenit tu ke bilik depan, iaitu bilik anak2 dara umah tu. Yang ada pada hari tu adalah Ita n Jiji. Bagi la kenit2 tu men2 n wat sepah dalam tu kejap. Asalnya, aku nk tgalkan jap sebab aku nk g mandi. Tapi terlame la pulak dok bercakap2 dalam tu. Dalam pukul 9 lebih pagi cenggitu, aku pon kua nk g bilik aku semula n mandi, nmpk la abang terpacul di muka pintu bilik kami.

Eh, dah balik?!

Budak2 pulak denga je sore abah dorg, berlari la keluar, serbu...

Rupenye, abang saje je xckp die sbnrnye bertolak balik pada Jumaat mlm, n smpai Sabtu pagi. Bkn bertolak Sabtu mlm n smpai Ahad pagi, mcm yg die ckp sblm nie.

Saje la tu, malas nk susahkn org, bia xyah org g amek die kt mane2.

Xkesah la...yg penting, abang slmt smpai ke pangkuan kami sekeluarga semula.

Berikut adalah sebahagian besa hasil tangkapan...

 Ini baju2 raya untuk Ilham

Ini baju2 raya untuk Luqman 

 Ini baju2 untuk Mama

 Ini baju2 untuk abah

 Ini jeans untuk abah

T-shirt untuk pak teh 

 T-shirt untuk Atell

Sebahagian kain-main untuk para2 pompuan2 di rumah mahupun di kampung..

Majoriti baju org dewasa yang dibeli adalah Levi's n United Colors Of Benetton. Jenama2 yang mmg TAK PERNAH kami beli waktu kat Msia. Mahal. Kami slalu pakai baju bese2 je :P

Tapi, memandangkan Levi's ada kilang di Bangalore, dan kedai Levi's sane adalah macam Seven E kat Msia (kate abang), maka bole la diborong2 gitu. Tapi levi's keluaran Bangalore adalah untuk dieksport ke luar negara (bukan Msia). jadi mkin ade certain2 cutting atau model adelah sikit lain dari yang biasa didapati di Msia, kata abang lagi.

Merase la aku akhirnye sehelai jeans Levi's :P

Namun, adalah sedikit malang apabila jeans yg abang blikn tu adalah terlebih sikit ketat n sendatnya. Cutting dah sedap dah. Tp one size smaller than sepatutnye. Sayang betul la. Kalu nk pakai bole, tp kurang selesa skit aa. Nak selesa kalu, kne loose weight lg. Ish3...

Abang kate xpe, nt len tahun die belikan jeans saiz 32, motivation utk aku put on weight...pulak....

Kain-main pulak adalah jenis indian silk n cotton. Tp corak adalah sedikit kureng. Nak wat cmane, kate abang kat sane pattern mmg kureng. Yang die pilih tu habis cantik la tu. Xpe la...org memberi, kite menerima :)

Xpe la...yg penting, abang slmt pulang. Satu penyiksaan kpd kami 3 beranak bila berjauhan dari abah...huhuuuu...

But we made it! Yeayyy...

Alhamdulillah....

(Haaa...baru la ase lega. So lps nie xase berdosa lg nk tulis entry2 baru. Senga; tak??   :P)


2 comments :

misshannan said...

akhirnya...aku pun tak senak kepala bila bc entry babuji tak abih2 aritu kan...hehhee...lega..setel satu hal...nak sgt tgk entry masak memasak ko....hehehe

Ida Chan said...

Ooo...mau entry masak2 ka? bole2...nt aku check blk gmba2 koleksi tapai basi aku ek :P nk tulis entry kne ada gmba, baru besh :P