Thursday, October 1, 2009

Jalan Raya - The Journey


Saje nk update skit citer pasal raye lepas...pulak tu ade skit gmba...bole la jadikkan sesi mari bercerita :P

*****



Kuala Sungai Baru, Melaka - 26 September 2009

Mak aku ade ramai adik badik. Salah sorangnye adalah Pak Tam Mustakim yg reside di Kuala Sungai Baru, Melaka. Anak die kawin hari Ahad, 27 Sept. Memandangkan waktu aku kawin dulu die datang kenduri aku, mak rase sgt obligated utk pegi kawin anaknye, a.k.a. cousing aku nih. Name je cousin, tapi aku tak kenal pon die. Aku kenal bapaknye aje. Puncanye, waktu kami adik badik kcik2, abah slalu ngelat g beraye rumah adik badik mk aku. Let alone g berziarah. Mak slalu sedih. Tp...die xtau drive n depend on abah aku je kalu nk ke mana2. Makanye, jadik la ktorg xbape nk kenal adik-badik mak. Cousin2 aku belah sane, lagi la pulak...

Disebabkan xmo g jalan hari Ahad sb Senin dh nk kje, nt penat, maka kami layankan jugak la bawak mk ke Melaka jmpe adiknye tu. Bole la die jalan2 kit smbil jmpe sedara mara skit.

Kami g ber-7 (Mak, aku, abang, macita, psah, ira & luqman), naik 1 kete. Mmg pack la kalu ber-4 kat blkg tp, kalu nk naik 2 kete, mcm alang2 je. Tapi cian la dorg kt blkg bersesak2, smpai Psah nangis pening pale. Ish3...Kami btolak ko 130pm. Smpai sane dah Asar sb sesat2. Nie sume sebab peta kad kawin yang xbape nk betul. Ish3...

Nasib baik Pak Tam ade sewe chalet utk sedare2 yg dtg dari luar Melaka. So dapat la kami tumpang smyg dgn agak selesa. Pe tah name chalet tu. RM90/mlm n ngadap pantai. Kemudahan bese je la, 1 katil queen, peti ais kcik, tv, air cond (xde kipas), toilet, sejadah dll.



Nie gmba waktu kt tepi pantai. Abang nmpk tinggi kan waktu nie. jenuh jengket tu :P  Tpt nie sgt dekat dengan Pengkalan Balak. Waktu nie baru smpai. Sume xctd tengok laut. Abah luqman lagi la. Terus sinsing suar xsaba nk masuk air dgn camera n tripodnye :P xla masuk air. G kt gigi air je...hehehe...

Nie gmba mama n luqman...echehh..eksyen mamat nih...



Kalu part wat muke sombong bkn main, tapi letak kat air terus cuak. Ish3...smpai jatuh terus kening die :P



Gmba nie lak abah luqman suh lambung luqman. Tapi mama xla lambung pon, angkat tinggi2 je. Bape kali take daa...terik urat2 lengan mama. Ish3...tengok la peha ubi tu (geleng2..)



Nie lak gmba mama n abah luqman dating. Dating la sangat...Tu (mama) senyum lakonan je tu sebab ari dah Magrib abah luqman dok sibuk2 lagi nk amek gmba dekat sunset. Haihh...



Lepas gmba nie, nk balik dah la konon. Tp sblm blk nk g umh Pak Tam tu dulu, pulang kunci. Alih2, ko 9mlm baru btolak dari sane ke KL. Smpai la umah ko 11 lbh mlm. Ish3...

- End Of Journey #1 -

6 comments :

misshannan said...

suweet sgt bj luqman...ada boy kitty lagi...heheh...aku rs rayyan sama saiz ngan luqman la...depa 2 memiliki lengan ubi dan drumstik yang sgt best utk dicubit

misshannan said...

lupalak nak komen lg 1...cantik baju blog ko ni...hehe..baju raya ehh

Ida Chan said...

nan, ehehe...bkn tahap cubit dah. aku geget trus :p

aku mmg dh buhsan gile dgn baju blog lame tuh. sdg cari yg baru. tp kne wat kat umah je sb opis aku nie ajin block-memblock. tahpape tah. nie pon ade senget2 yg lum dpt aku alter. masih sdg cube improve :)

iu rf said...

cantik sgt2 gamba wooo.. besh ah..

selamat hari rayer eh.. comel2 belaka..

Nana said...

ida..bloghopping sana sini tup2 termasuk blog ko. nk tnya cemana ko leh pam sehari ( awal2 dulu nye n3) smpi 18oz beb. byk gile tuh.from what time to what time. kagum2..ape rahsia pemakanan..eceh ;p aku klau ikut working hours ( aku pam tghari n ptg dlm kul 6 lebih)..dpt mgkn total 16oz je..sob sob.tp alhamdulillah blh supply lg even my bb jauh :(((((

cTmaRina said...

aku baca tajuk cam jalan raya rupanya jalan berhari raya.. hehhehe! jeles betol tengok ida nih maintain je cekeding :D tak merasa lah nak gemot kena dukung luqman yang berketol ketol tu hehehh