Wednesday, September 30, 2009

The Dark Side of My Hari Raya...

Smlm aku EL. Luqman meragam lately, sejak cuti raye lepas lg. Jalan raye n balik umh mlm2 (pkul 10pm-12pm). Bile die tdo pon slalu mcm gelisah n merengek2 mcm ngigau. Slalunye start lbh kurg ko 2 smpai la pg, sebelum subuh. Lepas subuh ok jap. Tapi ko 730 cam tu nt mamat nie jage dah...Yang pening palenye dah tentu la aku, xcampo bangun nk susu lg...ish3...(cume kalu waktu cuti, ade abang yg sgt baik atie, take over jg luqman dari pkul 730pg sb aku pulak nk tdo). Ish3...

Tp, EL smlm bkn sb penat n xlarat semate2...aku gune kesempatan tu utk bawak luqman g cucuk yg 5 bulan tu. Alhamdulillah...skali lagi luqman xdemam. Tapi mkin badan/peha mon2 die tu ase xselesa kot, merengek die lebih skit, start dri ko 6ptg. Ish3...

Raya kali nie...aku sedih. Bkn sedih yg syahdu syahdan tu. Aku sedih sb...aku amek cuti 4 hari (which = 10 hari campo sume), tapi aku xdpt spend cuti aku utk diri sndri atau utk famili comel aku. Bkn la nk merungut...just nk lepaskn ase sedih nie, yg even smpai arini pon xilang2 lg sb xdilepaskn kot. 

Duduk dgn famili nie, mmg la byk membantu aku sbnrnye. Terutama dlm jg luqman n mkn minum, pakai aku n abang yg lbh terato berbanding kalu aku dok sndri kt Putrajaya (or so i feel). Tp...byk jgk la mende2 yg tpakse dikorbankan. Antaranye...

1. Spend mase bertige bercuti dgn abang n luqman ke destinasi bajet yg kami ske
2. Or at lease lepak2 je kat umh sambil menikmati cuti kami sambil layan movie or men game
3. G menziarah/beraye kawan2 kami
4. Name je bawak balik kje. Skit pon xdpt jenguk
Tu baru masa cuti ktorg yg terkorban. Blum masuk penat n duit jugak yg tpakse dikorbankan....huhuhuuu...Raye kali nie, mmg sgt kelam kabut n kucar kacir :(

Paling aku ralat skali...aku xdpt jmpe Acha. Acha balik Msia, lbh kurg same dgn bil. cuti raye aku. Tp skjap pon aku xdpt g jenguk die n famili comel die esp Aina yg skang dh pndai jalan. Thn lps, aku g jenguk die yg waktu tu dlm pantang, dgn Aina yg baru sebulan :( Sgt3 sedih. Acha msti marah aku. Aku pon teruk sms die pon x. Sbnrnye, even smpai ari last cuti pon, aku stil xputus harap utk g jmpe die. Tp...bile tpakse memilih antara parents n kawan...aku terpakse pilih parents aku...mkin nie je la bakti yg dpt aku wat utk dorg, w/pun sbnrnye xspenuh hati, esp bile terpakse drag abang n luqman skali :(

Aku ase sgt bersalah kat Luqman sb tpakse drag die yg msih bb ke hulu ke hilir melayan org2 yg nk beraye dgn sedare mare dorg. Sbnr-benarnye aku n abang xske pon nk g beraye2 nie. We despise it ever since we were together in school, when we will whine-n-whine about how bored hari raya wud be, be it the food or the jalan-raya-custom.

Lagi besalah kt abang sb aku mmg dh kehabisan bajet yg byk di spend utk supply kurma dn kuih2. Even kalu ikotkan, duit raye pon aku kurg mampu nk bg. Tp abang tolong support w/pun die pon sbnrnye xde peruntukan sbnrnye. Pulak tu mase n effort die melayan famili aku yg nk beraye sane sini w/pun penat n bosan. Ke sane ke mari pon kne kua duit jugak lagi. Even aku pon penat n bosan, ini kan pulak die :( Tmbah wat aku sedih n terharu bila aku luahkan ase bsalah aku, die ckp die bkn kawin dgn aku sorg, tapi dgn famili aku gk. Tq cayang, cayang ye cgt. Huaaaahuahuahuaaa...  :(

Hmm...ckp byk pon dh xgune. Sume dh blaku n blalu. Mkin thn dpn kite plan elok2 spy kite dpt nikmati raye kite, our-way ek abang. Xyah g jln2 sgt. Kite jalan mane kite ske wat ape kite ske bile kite ske. Huhuhuu :( 

3 comments :

Siti Fatimah said...

:):(..lama tak dgr cite psl ko...

misshannan said...

mmm...tula pengorbanan as a wifey and anak...terpaksa mengikut rentak mak bapak..

Ida Chan said...

huhu...nk wat cmane. gitu la...berkorban dan akhirnye terkorban :P