Monday, October 18, 2010

My 1st Outing After Confinement...


Huih..lame btul aku terpakse peram citer nie. Proses nk update mengambil mase berhari2 sb telampau banyak gangguan. Huhu...Nie yang wat aku xsaba nk bli notebook baru nih.

Ok la...better aku jgn bebel byk sb nt xsmpat nk post lagi, end up dalam draft jugak.

Sabtu lepas adalah hari outing pertama lepas berpantang. Yahuu...

Memang itu la hari yang ditunggu2 sekian lama. Ye la...aku pantang kat umh mak di KL. Hari bese sume org kje, kt umh xde kete utk di bawa berjalan2. Slalu lepas mgrib baru la ade org balik, xkn nk kua mlm2 pulak kn.

Sbnrnye aku isau sgt hari nie xmenjadi...Turned out, ok la..Mmg la kureng menjadi skit kan, but..better than nothing. So, mari la kite make the most of it. Maklum la 1st time kua berempat. Sblm nie dah bese bertiga. Memang sgt3 berbeza la keadaan dan situasinye. Nak amek gamba pon susah :P Apetah lagi nk enjoy jalan2 smbil enjoy pemandangan kn :p Betul la ckp ct, mmg susah bile dah ade 2 'handbag' nie. Tambah lak baru2 dapat handbag kn :p Lum dapat besekan diri :D Takpe, kami aku cube n terus mencube lg len kali utk perfectkn skil nih :P

Destinasi kejutan (oleh En. Hb, kononnye) adalah Bukit Tinggi, Pahang. Kami mmg blum penah jejak ke sane lagi. End up dapat jln xsmpai sejam n abah dah gado ajak balik. Ish3...

Xdpt nk citer byk, njoy piccas je la. Oo ye, gmba luqman xde sb agak susah nk amek. Gmba Abah lagi la susah kn sb mama mmg kne dukung Ilham yg dh mula membulat, sb kami xbwk stroller. Mlm tu sakit pinggang macik. Ish3...


Balik dari Bukit Tinggi, kami balik jap ke rumah di Putrajaya, nak amek barang. Patu balik semula ke umah nenek.

Malam tu Abah blanje kami makan @ Johnny's di JJ Kepong :D

Macam aku ckp tadi. Mmg mencabar bile handbag dah bertambah nie. Tapi agak ok la bile kua ramai2 sb ade yg bole tolong rotate pegang budak2 bile mama n abah nk makan.

Dah alang2 update kan. Nk la update satu mini citer lagi. En. Hb yang baik hati telah memberi satu adiah kecil utk Mama sempena dah abis pantang. Waktu tu kami sume sdg makan @ Johnny's. En. Hb bawak Luqman jalan2 sementara org len nk makan.

Die mmg jenis susah gile nk bg adiah, esp to me. Apetah lagi adiah yg surprise. Dengan alasan xtau nk bg ape, takut aku xske, bla3... So, I mmg sgt hepi dpt adiah kecil nie, yang berupe sepotong kek @ Bee's Bakery. Jadik la... :) Oh ye...Sbnrnye, aku dh abis makan baru tingat nk amek gamba. Hihihikk...

Ini adelah kotak kek.

Ini adelah selepas abis makan.

-Sekian-

5 comments :

shafarina said...

Hye Idaaaaaaa :)


Hehe dah jenjalan yer.. jelesnyer. Amek gambar dgn black swan tak?

Ida kena try babywearing :)

Ida Chan said...

kak ina : ida ade 1 SSC n 1 pouch. SSC tu xseswai nk pakai kt newborn, ktorg pakai kt luqman je. pouch tu tertinggal..eheheh...cume yg xbesh tu, hb ida xske pouch tu n slalu ckp pouch tu mcm indon. cett :P pouch tu dlu bli waktu luqman dh besa skit. so pakai mcm duduk ngadap bdn kite. untuk ilham nie kne wat style cradle, xpandai lg. hari tu pakai sakit blkg lak..

DeLancrettLurpak said...

Rajin nye ko naik atas sana.. takde apa woh atas sana, nasib baik berbaloi gak aku pegi sana, dpt beli pokok bunga mak aku..

Aku first outing lepas confinement adalah pegi JB dari melaka. hahaha.. gilos, tapi puas ati, dpt makan dkt Taman Univ.. heheheh

Ida Chan said...

Dasat la ko mimah. Ish3...Jauh tu nk ke JB. Letih oo dok dlm kete lame2. Aku mmg ade teringin nk mkn bubo Sentosa tu, tp bile memikirkan nk drive jauh gile nk ke sane, ade skit turn off :P Len la kalu mmg nk spend nite kt sane ke or if ade agenda len :)

Atas tu cantik amek gmba je. Sejuk pon x. Wat2 mcm sejuk je la. Muahahaha....

Siti Fatimah said...

i dont have any other thing to say. i just miss u so much... huhu

emosi tak stabil gile lately nih.. huhuh