Friday, February 11, 2011

Entry debar - part 3

Lame eh aku xtulis entry. Lepas entry debar hari tu, terus sepi. Pe citer eh?


Ok la...aku kasi update.


Update kronologi...
~ 14 Disember 2010 - Anta surat bertukar ke admin

~ 18 Januari 2011 - Sent follow up email to JPA

~ 19 Januari 2011 - JPA reply kate surat dah diterima n sedang diproses

~ 28 Januari 2011 - Dpt emel dr JPA. Surat bertukar dah siap! Sila datang amek!!!

~ 8 Februari 2011 - Lapor diri n mintak tangguh 2 mgu

~ 21 Februari 2011 - Bertugas secara official di tempat baru


Kasi citer skit aa perihal lapor diri.

7 Februari 2011 (Isnin)

Awal2 pagi lagi, Puan Ct dah wish slmt lapor diri. Macik ini selalu xctd2 n xkn lupa wish2 aku. Tq dear :D However, hari itu aku adalah cuti sb nk bawak kenit2 dua org tu ke klinik utk check up n cucuk di KKPJ. Nt2 je la aku citer pasal bebudak tu, sebab inikan entry debar (cett..).

Walaupun aku kne lapor diri di area KL saje, tp tpt yg perlu aku g tu mmg sgt la macik xfamiliar. Dan smpai hari tu pon stil xsempat2 nk survey jalan ke sane. Maklum la cuti raye cina hari tu adalah sgt3 preoccupied dgn budak2 yang sakit. Dah sakit harus la meragam xigt kan.

So, belah malamnye, aku n abah n ita g la survey jalan nk ke tpt berkenaan. Tu pon lepas mak n abah jenuh la cube xplain tpt tu kat sini-sane-ikut jalan sini-ikut jalan sane-jalan nie pon bole-jalan tu pon bole-eh tapi sini jem-elok ikut situ pulak-xpon naik komuter aje la-bla3....haihhhh. I am one directionally-challenged person. I can drive well (merempit smbil ngantuk-nguap2 pon bole :P ), BUT i have trouble remembering routes, esp to places i seldom or never been to. Jalan2 di KL nie adalah sgt banyak name2 die tuan2 n puan2. Pening la macik nk mengingatnye, walaupun di bantu cik gugle-earth. Kalu dulu, nk g tpt yg aku xpnah g mmg bole, tp, aku akan print google map n cantum2 n bawak waktu nk cari tempat yg nk dituju. Ish3..kronik eh?

Say what u want about it. I kno its typical. Tapi kebenarannye, itulah kekurangan patik. Its easier for me to remember images of places, rather than the whole work n where it forks n what junction to take n so on. Saya mmg lembab di situ, unless, i went through it dozens of time, till i learn by heart. Haa...baru la bole rempit sambil pejam mate kan, echehh :P

Hepp...merapik sudaaa...


8 Februari 2011, Tuesday

Tdo mlm adalah terganggu dek En. Ilham yang mrgm sb batuk n idung sumbat. But stil, pagi itu aku ase sgt riang n ceria. Sebab? Aku dpt nikmati matari pagi n ase sejuk2 yg nyaman bile En. hb blanje aku bekpas naci lemak di gerai2 berdekatan Kolej Unikop. Xsedap pon nasi lemak tu. Milo kurang manis die pon masih sgt manis di tekak ku. Tp...rase sgt fresh pg tu. (Ye la...slalu aku gerak dari umah pukul 6 suku, 6 stengah mcm tu. Smpai putrajaya pon gelap lagi. Slalu pukul 5 suku dah kne bangun. Hari tu, bangun pukul 5 suku, bg ilham susu, bole sambg tdo kjap, lagi sejam :P Walaupun cume extra one hour, tp adalah sgt berharga okehh :D

Tepat jam 8.30pg, lps bekpas dgn boipren tersayang, bergerakla patik menuju destinasi baru. Blum pkul 9pg dh smpai...Wow! Cari parkg-cari blok yg berkenaan-jmpe pegawai yg berkenaan, sume settle by 9.40pg. Huyooo...Tapi macik perlu balik semule ke opis di Putrajaya. But before that, balik umah dulu sebab sakit perut, tgk budak2 comot yg mrgm itu, bg En. Ilham susu sume, then baru g opis Putrajaya. Before 12pm dh ada sane...

Haihh....pejam celik...pejam celik, Jumaat depan suda smpai my last day. Jap je tangguh 2 mgu konnonye. Not exactly 2 mgu. Kire mcm mgu nie + mgu depan = 2 mgu, gitu aa...Stakat nie, kawan2 unit dh mule tau. Patik pon dh start kemas2 buang smpah sarap n brg2 yg beranak-pinak sepanjang 3 tahun aku dok kt sni.

Pe citer sterusnye...nantikan episod akan datang :P

4 comments :

DeLancrettLurpak said...

ada farewell party tak? hehehe

Ida Chan said...

Oh, itu akan saya update minggu depan (hohoho...) :D

misshannan said...

wah...
memandangkan ko tak reti bab2 jalan2 ni...
pakaijalah...papago atau pun garmin saja...pompuan gps tu akan bgtau jalan sampai dlm toilet....paling2 kalo tak jumpa...dia akan repeat...reculculating sampai 60 kali....hohoh

Ida Chan said...

hahaha...mcm ade pglman nmpk :P
dr aku bli itu gps, baik la aku tukar iphone dulu (eh, ade cita2 tu :P ). xpe la...stakat kt kl nie, pusing2-sesat2 pon insyaAllah smpai. cepat atau lmbt je la kot kan. Nak2 pulak kalu salah simpang terkeneneng tah kemane2. jenuh nk patah balik. hohohooo...