Friday, January 28, 2011

Entry debar - part 2


Huhuuu...aku dah tau. Tapi pon masih blum btul2 tau....

(Haih ida, renti2 kan la propa ko tuh...)

(Eh, bkn propa tau. Aku btul2 ase mcm yg aku tulis tu tadi!)

Sila abaikan monolog2 di atas. Orang serabut mmg byk halusinasinye.

Mcm nie. Senang citer, berikut adalah kronologi:
~ 14 Disember 2010 - Anta surat bertukar ke admin

~ 18 Januari 2011 - Sent follow up email to JPA

~ 19 Januari 2011 - JPA reply kate surat dah diterima n sedang diproses

~ 28 Januari 2011 - Dpt emel dr JPA. Surat bertukar dah siap! Sila datang amek!!!

Aku tau, aku spatutnye bersyukur dpt bertukar cepat. Tp....adehhh....seyes ase berkecamuk gile nih. Kalu td berdebar2 je xbenti. Skang pon xbanyak bezenye. Siap tekak aku ase kering lagi. Huhuuu... (Apekah?)

Aku ase mcm sume nie terlalu tibe2.

Ase xbsedie. Xbsedie nk tgalkan tpt kje yg seolah dh jadi umah kedua aku sepanjang 3 tahun kat sini....

Ase xpuas. Xpuas lg nk buat macam2 lagi kat sistem2 yang aku jaga. Aku bkn la pndai mane pon. Sistem yg aku jage, bukan la best atau dikenali ramai pon, just user2 aku je yg tau. Tp aku ske kerja yg aku wat skang. Workload agk byk, tp aku sbnrnye agak enjoy menguruskan sistem/projek yang ada. Banyak yg aku dh blaja n byk lg yg nk aku blaja...

Ase sedih. Sedih nk tgalkan kawan2 yg dah aku kenal, walaupun xla serapat mane, tp slalu jadi teman makan, teman berbual, teman tanye itu-ini...

Ase takut. Takut memikirkan suasana kt tpt baru. Macam mane suasana kerjanya, org2nya, bosnya, expectationnya (byk outstation kah? byk stay back kah?)...

Huhuuu...dlm hal ni, aku hanye mampu berfikir positip n meneruskan hidup sebagaimana biasa, dan bersangka baik sambil berusaha yang terbaik. Semoga apa yang ada hari ini adalah lebih baik dari semalam dan esok akan lebih baik dari hari ini, tak kira la di mana aku berada...

Saat nie, aku pasrah...


6 comments :

DeLancrettLurpak said...

Jauh ke ko transfer Ida? Takpe, kawan boleh dicari.. heheheh

shafarina said...

Good Luck Ida. I will miss you. :(

Siti Fatimah said...

idaaaaa........ tak sabar nk tau kesah seterusnyaaa...... huhu

bole lak aku salah paham memula tuh.. huhuhu.....

Ida Chan said...

miss lurpark: skang aku @ putrajaya. mintak kt JPA nk area KL. Kawan baru bole dicari, tp sedih nk tgalkan kawan2 lame...huhuuu...

kak ina: tq k. ina. will miss u too. baru nak kenal2 ek, dh nk pndah pulak. ish3...

ct: xpe..patut pon kot ko salah paham. aku paste dialog pjg sgt :P

misshannan said...

ida.....tahniah..

takde lama..takdela yg baru....
yg pasti niat ko tercapai...nak dekat dgn rumah dan anak2...

Ida Chan said...

miss hannan: tq nan. hmm...tu, betul. marilah melihat ke depan, sambil sesekali menoleh ke belakang :)