Friday, September 19, 2008

Tanggal 18 Ramadan 1429 Hijriah

Semalam mencatat sejarah (ingatkan nk wat sejarah, pose thn nie penuh). Xtercapai jg hajat ku itu. Terpakse jg buke pose sb mmg xlarat sesangat. Padahal waktu tu baru tengari dlm ko 1 lbh dkt ko 2 cam tu.

Kje banyak tp perut ase xsedap, tekak xsedap. Ahh...kite lawan! So dengan mengagahkan diri, aku menapakkan kaki ke anjung, nk bli lauk berbuke konon (time nie lum buke pose lagi). Tp mkin jauh aku jln makin thoyong hayang asenye. Ase nk muntah pon ade. Tahpape je. Dah smpai, lauk xbape menarik. Tapi bli jgk la seketul ayam masak kicap, jgn tidak dan cucur udang skit (tu je pon yg aku ase terlalu dek mate n tekak).

Nak balik makin2 ase xlarat. tp selamat jg smpai opis. Kalu baru jln kaki skit g Anjung nie je dh ase cam nie. Larat ke aku nk jalan kaki n naik bas balik karang. Kje lak byk lagi tuh. Kne wat tuh (Kate ku dlm atie)...

So akhirnye aku pon mendecidekan diri utk buke. Tp tengok lauk yg aku bli td mm xlalu. Dlm laci pon ade sachet2 3-in-1 je. So aku pon beli la lagi kurma kat Acik utk kesekian kalinye (siap utang lagi sb fulus xbape nk ade...ish3...). Maka berbuke la aku dgn kurma n air mineral(yg aku dh standby bawak dr umh pg td :P in case, case2 gini terjadi..)

Tetibe ase segar skit lepas pekene kurma 4 bijik. Ape lagik, semangat2 wat kje. Siap wat discussion lagi dengan Acik. Then...mase utk balik pon sampai.

Lps je packing n ckp babai kat kawan2 cube seblah, aku pon mule menapakkan kaki ku menuju bus stop. Parcel E nie bole tahan gk besanye. Kalu naik kete tu mmg la xbape nk ase sgt, tp cube jln kaki. Bole tahan gk la peluh diwatnye. Ade bukit2 lagi, nk lari2 anak lintas jalan lagi. Oo ye, arini aku dh dapat my very own 1st tupperware set. Bkn ape, kat umh tu susah la nk store brg2 loose mcm rempah2, tepung yg dh dibuka dsb. harapkn bekas2 plastik kecik yg aku kidnap dr umh mak je. Pulak tu kadang2 bile bwk bekal g opis, tertinggal la, ade kawan ase makan lupe pulang la dsb. besa gk kotak tupperware tu, yg 14pcs nye. Saje je bwk balik. Td kat opis try timbg2 dengan tgn xla berat mane. Tapi dh dibawak bejalan, ase cm bole thn gk berat nye pulak.(hehehe...terkua topik dah....)

Kirenye mmg agak mencabar gk la perjalanan nk ke bus stop tu. Tambh2 bile nk menyeberang ke sebelah yg ade bus stop tu. Kete dtg xbenti2. xle nk seberang jln. lame aku tgu. Akhirnye ade satu opening kecik, berlari la aku menyeberanginye. Klaka ke nk gelak ke lantak la, asal aku slmt smpai ke bus stop. Haa...badan mule ase len mcm lagi. Alamak...aku igt tenage kurma dh abis kot :P

Lame pulak la nk tgu bas nie. Mmg byk bas, tp bas yg nk ke umah aku tu xla byk. Kate Acik kat Park n Ride tu ade 2 bijik je. So mmg la kne tgu lame skit. Alhadulillah dpt duduk. Mmg selalu pon xla penuh sgt sb bas aku lalu parcel E dlu (parcel opis aku).

Perut n tekak makin ase xbest. baik aku berangan jap, mane tau kan bole lupe perasaan2 xbesh nie. Tau2 dh sampai stop kat umh aku. Kne menapak lagi. Kali nie kne pnjat jln cam bukit. Hadoi2...slalu aku lek je. Tapi kali nie mmg ase jauh sgt3...Badan xsedap mkin menjadi2. Tangan pn dh sejuk2. Jgn aku pitam sudah. Isau gk tp mmg kuatkan semangat je la time tu. Nk jgk slamat smpai umh. Pas tu ape nk jd jd aa.

Pelan2 kayuh...akhirnye sampai...time tu aku mmg ase lmbik gile, nk mkn pe xlalu nk minum pe pon xlalu. Puas aku perati keliling peti ais aku. Last skali aku belah tembikai skit. Tu je la yg aku ase kalu masuk mulut xkn kua balik... kot..

2 comments :

Siti Fatimah said...

wah cian nye kisah ko..cpt la wak dpt moto baru n ko bleh gi keje bwk kete ek...cian nya kt ko....jaga diri ek ida....kalu tak larat sgt takyah aa pose......cian ko.....takpe...nnti dh kuat skit bole la pose...:D

Ida Chan said...

ntah2...ade yg xpose smpai abis bulan pose :P

niepon dh 5 ari tinggal dh nie :P