Wednesday, September 17, 2008

THE Test

Akhirnya...pada malam hari ahad, 14 September lepas, i did it. I took THE test!

mm...patutnye nk tgu on the wee hours of monday morning, b4 saho to do it. but than..sape pulak nk hamek gmbo2 nie sume ek. so we decided to do it a bit earlier (walaupun abang kate xya amek la...ish3 org tue nih...). as predicted, d verdict was positip.

Here's some pics to share wit.





Kronologies...

Monday (15 Sept '08)

Ase perut tak sedap makin menjadi2. Tekak pon ase len macam. Ngantuk tak tertahan2. Ish3...xmen2 nie...mkin nie la kot bahana bile badan dah mengandungi makhluk len...ish3...

Mula2 nk tanye K. Chik, bile patut g klinik, ade rekomen x dll. Tp K.Chik xde.

Cube la tanye kat Mas. Sb bdie pon senasib gk :P Mas pon citer2 la skit2. Tp die kate, kalu nk tau lebih better tanye K.Chik sb die pon consult K.Chik gk.

Lps lunch baru dpt jmpe K.Chik. Malas nk GTalk, g tpt die terus. Mmg segan. Tp dh la ngantuk n pening ya amat, so jalan2 la skit mane tau kan ase better.

Lps sesi Q&A dgn K.Chik, aku pon g la smayang. Lps smayang pening makin menjadi2. Nak wat kje mmg xlalu. So cube la men game kejap, mane tau kan ilang skit bosan n pening, nt bole wat kje pulak (Sb aku nie kaki men game kalu kat umah...hihikkk)

Men game pon pening gak. Vicks mmg dr td xlepas2 dari idung. Ase macam nk baring je atas lantai nie, ishk koto la ida. So letak jgk la pale atas meje walapun xselese. Terlelap rupenye. Seda2, tau2 dh ko 450 ptg. Ish3....mmg tekejut badak. Tak penah hayat lagi aku tido kt opis nie. Atas meje lak tu. Lena sgt. Smpai kebas2 leher n tangan. Dahsyat2.... :P

Saje tgu ko 6 baru balik sb sini bese jem petang2. takut xlarat nk tempuh. mmg la nk balik cpat. tp kne agak2 la jg kn...

Balik msk la jgk skit2. smbil dibantu oleh assistant baru. mmg la ikotkan aku nie cerewet gile. nk lak assistant wat kje comot2. tp mmg xlarat sgt2 dh. redha je la.

Lps buke, ase bertenage skit. Walaupun letih tu stil ade. xla teruk sgt mcm siang td. Hmmm....


Tuesday (16 Sept '08)

Saho sgt3 xlarat. Lps tu tdo balik. Badan ase xsedap. ase cam nak demam. dengan pale pening n berat. Mmg xlarat. Ingatkan nk msk lewat, nk g klinik patu masuk opis. Tp xjadi. G la Klinik An-Nisa' mcm yg K. Chik rekomen. Lupe pulak mane aku letak kad ING. Muke abang dh berubah dh. Tp bagus gk la mamat tu. Sejak 2 menjak nie die mmg byk tolak anso dgn aku. TQ cayang :D Register jgk la pakai name die.

Doktor xscan pon sb die kate kcik lagi. Tp die kasi Iron Folic n ubat tahan muntah. Mmg muke tgh pucat gile time tu. Dpt la MC...walaupun lps betekak skit dgn misi yg jg kaunter sb aku xpakai kad sndri (abang yg betekak :P ).

Arini nie, pon masak gk tp kurang dr smlm. Aku prepare 1 lauk je - ayam sambal. 1 lauk lagi - pucuk msk lemak putih n persediaan berbuka, sume abang wat. W/pun patutnye seronok la ek ade org nk tolong wat kn tp xbesh sb badan ase xbesh n org yg tolong tu lum capai standard ISO aku :P (jgn kecit ati ye cayang, nt lame2 pandai la ek :P)


Wednesday (17 Sept '08)

Arini abang off day. Td g kje die anta, walaupun slalu kalu die cuti atau keje mlm aku drive sndri. Nacib baik ade org cian kat aku. TQ lagi cayang..

Sejak smlm dh mkn folic acid tu. Dok kate mungkin bole membantu kurangkan morning sickness. Alhamdulillah...pagi nie ok. Meeting unit berjalan lancar. (Cume pagi td je la campai je opis mmg cakit perut xthn. perut aku nie pon. sengaje je tgu aku g opis baru nk sakit. kalu kat umh rilek je.cett..) lps meeting aku smbung discussion dgn programmer aku. pon still ok gk. Cian die bini die ade prob. Preggie gk. cume baby lemah n nyaris nk disuruh cuci oleh dok kat hospital putrajaya. ish3... Skang nie bini die sdg rehat kat umh, dpt mc n xle pose. Harap2 xde pape la pd mk n baby tu amin...

Discuss3...xseda dh msk waktu lunch. Aku mule ase xbest. Makin lame makin xbest. Smpai waktu tulis nie pon ase perut sgt xsedap n tekak makin loye makin loye. Tp aku kuatkan smgt! Teruskan ase malas nk muntah tu. Xmo muntah - at least bukan kt opis. Leceh le. Harap2 dapat la aku bertahan.

Abang kate ptg nie die nk bawak aku g param. nk blikan tembikai (sebagai ganti Nenas yg aku teringin nk makan smlm. Ish3....terbayang2 betape juicy n manisnye nenas masak yg simpan lam peti ais. nyumnyumnyum....tp abang marah. die xkasi :( mmg patut pon la kan) so dari situ la datangnye idea tembikai tu. die kate nk die watkn air tembikai la hape la. jus oren yg die buatkan smlm tu die xkasi minum pulak,. sb aku ngadu sakit tekak. ish3....ape nie ckp belit...

The End...for now...

4 comments :

Siti Fatimah said...

waa best nye siap ade kronologi...

eh gmbar assistant tu takde je..gmbar pegang tester masa before test tu kn..nmpk ko pakai bj sheksii..eeeee...ekekekekekekekeke...

ok la aku nk balik.......nnti sok aku bc btol2..ni skali lalu je sbb nk kul 430.......nk balik dlu..babai2..happy full moon fasting....

Ida Chan said...

ish3...sgup tu balik lmbt sb nk bace blog aku terharu2.... :D

Siti Fatimah said...

ekekkekee....tu la.kalu tak aku takleh tdo...:p

cian ko..loye2...cian gk ko tingin nk mkn nenas....nnti dh nk besalin dh bole kot mkn sikit2...jgn jd mcm hantu nenas nih(aku la tu..hihihi)....

smlm aku gi buke ngn emy kelah gurlz pinky ayaq matleh pion omeng...buat aku tingat masa kt UTM....tingat balik zaman2 tepi tingkap...ahahaha....

pstu...emy pn dh pregnant.....br 11minggu.....eh nape cite kt sini? ahahaha..sj je..:p

Ida Chan said...

oo yeke....wahh...bkn die baru kawin ke...xpe la dh rzki ek. aku mmg antu nenas pon. kat umh tu aku la slalu lanyak nenas. minum lua slalu order air nenas...yg psti, nenas mmg best kn...hehehe :D