Tuesday, January 13, 2009

:(

Aku sbnrnye nk MC arini. Xsehat. Dr mlm kelmarin lagi dh start. Smlm cuti pon demam. Igtkn dpt la berehat smbil study sistem yg aku nk demo arini (13 Jan). Pun xdpt.

Sabtu aritu aku salah tdo. Lenguh sgt tulang belikat nie. Mlm tu aku n abg bermalam kt umh my mom. Sb esoknye nk g anta my brother ke Politeknik Sultan Azlan Shah @ Behrang. Tujuan asal aku nk ikot anta bkn sb saje2 nk jln2, tp sb supaya abah bole ikot anta same. Die slalu pk mcm2 smpai isau bukan2 kat anak bujang sorg die tu. So at least, aku pk, kalu abah ikot same, bole la die tengok sekali keadaan tpt Mu'adz nk blaja. Mkin dengan cara tu skit sebanyak akan lega hati die, lepaskn budak tu pergi. Tp pun...abah ade konflik la pulak dgn mamat tu. End up, abah xmo ikot. Mcm majuk la tu. Tp pun, ade kemungkinan gk abah xmo susahkn org sb die sndri tau cmane havoc nye keadaan n suasana kat tempat pendaftaran2 nie, esp dr past experiences die menghantar anak2 yg smpat dihantarnye (dari aku smpai la ke Psah). But then again...truth lies in his head. No one knows. Aku cume bole agak je. Sb sbnr, hanye Abah yg tau...

Sabtu mlm Ahad tu aku xle tdo sb sakit+lenguh kat belikat tu betambah teruk smpai ke leher n lengan. Serius aku xle tdo mlm tu. Mule2 aku smpai ternangis sb sakit sgt. Smpai la aku mintak abang amekkan cool compress (Mu'adz punye yg die dpt waktu lps operate lutut aritu). Tp pun, cool compress tu bkn thn sejuk lama. Kjap je dh suam balik. Then sakit balik. Smpai xle nguit skit pon. Baru je nk lelap, nk kencing pulak. Dh la kebelangan nie aku mmg kerap kncing kdg3 smpai 5-6 kali dlm 1 mlm. Hmm..

Bangun subuh, sakit mcm tu jgk. Ade la kot kurg yg amat skit. Aku teruskn jgk siap n sb mk kate nk g ko 8.30 pg. Akhirnye, bertolak la jgk kami ke Behrang, naik 2 kete, kete putih n kete kunin. Psah xjd ikot sb nk teman abah kt umh yg tgal sorg. Sedih gk minah tu. Tp...nk wta cmane. Xkn nk bia je abh sorg2 kn..

Dlm sejam stengah smpai la kat tpt yg dituju. Ok la gk tpt tu. Terimbau balik zaman2 blaja dlu :P How time flies..Lpas settle asrama utk mamat tu, kami mkn then kami bertolak balik dlm ko 1 kot.

On the way blk, GG naik dgn ktorg. Aku ase penat sgt sb smlman xtdo. So lps fix kn bdn kat seat spy xgerak (sb nt sakit bahu n leher) aku pon tertdo kepenatan. GG yg mule2 dok bebel2 pon akhirnye terlelap terlentang kt seat blkg. Tgal la abg drive sorg2...Cian die..

Smpai umh aku xthn sgt terus smbung tdo w/pn xlena mane. Cm tdo2 aym je. Spjg hr nie mmg aku cube xgerakkan tgn kanan tu sebanyak bole sb nk kasi die rehat dgn harapan cepat la baik. Dalam pada tu tekak n hidung dh ase len mcm. Tp aku biakn jgk. Dgn harapan xde pape kot

Ptg tu kami blk Putrajaya. Aku tdo awal lps mkn ubat sb kepenatan n ase nk demam. Mujur aku amek cuti ari senin. Mmg niat aku nk basih baju yg menimbun, kemas umh n study sistem yg akan aku demo pade ari selasa.

Bangun esoknye mmg sah demam. Tp aku paksekn jgk wat kje2 yg aku nk wat. Cume satu je yg xdpt, study sistem tu. Menjelang mlm bdn ase makin teruk. Mkn ubt lagi. Tp end up xle tdo (w/pn actifed tu mmg ngantuk) sb ase sgt xselese. Bdn ase sejuk tp baju dh basah berpeluh2. Kjap ngiring, kjap telentang sume xkne. Pulak tu bole asik terpike pasal nk demo sistem arini. Smpai termimpi2. Smpai Ana (my only programmer now) pn masuk dlm mimpi tu. Kononnye die xmo tolong aku demo sistem pg nie. Ish3...

Bb lak asik gerak2 ke sane ke mari dgn sgt aktif. Xtau la aku die pon xselesa atau die nk menmain. Bile mengiring n die terhimpit skit, mule la die mengorek2 kat tepi perut. Ish3...lagi la aku xle tdo. Menjelang subuh aku jd makin letih. baru je nk lelap, azan pulak. Kne msk air nk mndi air panas sb xthn ase belengas n melekit sb byk peluh mlm td :(

Akhirnye...bsiap jgk la aku ke opis. Dlm pale dh berkire2, kalu stil xkurg jgk aku nk mintak tolong sesape anta aku ke klinik n pas tu blk umh.

Pendek citer demo slmt diadakan. Kompem group aku yg cinonit nie akn terime 1 lg sistem baru. Hmm...cmane nk wat tah. Sistem sedia ada dh mmg berlambak la. Yg nk tambah baik lagi. Nie dtg pulak yg baru. Haishh...

Namun ku kuatkn semangat utk tgu smpai ptg baru g klinik dgn abang. Harap2nye jgn la die dtg lmbt sgt. Sian jgk kt abang. Die byk kje nk settle kt opis tp kne terkja2 amek aku. Nk redah jem lagi. Tu yg aku slalu blk lmbt. Dekat2 ko 8 baru balik.

Tp stil, aku ase bole bertahan lagi arini. Insya'Allah...cume lps aku dpt 1 call td dari BPH (kuarters), aku ase down. Dh mcm2 blaku n aku cube bertahan. Tp berite yg terbaru nie wat aku sedih. Mula2 org tu tanye, jadi ke aku nk amek umah yg ditawarkn tu. Aku ckp la jadi. Patu die kate, umah tu sebenarnye masih dlm proses selenggara, jadi lum bole amek kunci. Proses selenggara lak mkin mkn mase hingga 2 bln. Hmm...aku tediam. Lame tu...lg pulak kalu die kate 2 bln pon xsemestinye 2 bln. Kalu kurang, alhamdulillah. Kalu lebih? Tau2 la kjaan nie kan effisyen..Aku ckp la xde ke alternatif lain, sb waktu tu saya dh nk dekat bersalin. Cdg nk pindah raye cine nie, at least senang la skit nt. Die tanye due aku bile. Aku kate la bln 4 (:P saje cepatkn skit, just in case pon kalu aku terbsalin awal ke). Die kate sempat. Patu aku ckp la lagi, nk uruskn letrik, air & lain2 pon amek mase gk. Die kate xpe, bole suh suami wat. Tp pas tu die cam terpike agknye, msti susah, mane dgn akunk bsalin, nk uruskn api, air, dll tu, patu nk pndah lagi. Patu die kate, xpun cam nie. Pe kate puan tipon Cik Azma, cube tanye die kalu2 ade umah len yg dah ade kunci. Kirenye aku tukar umah la. Hmm...die bg no tipon.

Tp, b4 tu die ckp jgk aku stil perlu anta surat kate menerima tawaran pd dorg. At least fax. Sebaik2nye bg skali dengan deposit. Aku kate la kalu aku, mkin aku akan bg skali dgn deposit sb aku xde kenderaan nk g sane sini. Xkn asik nk susahkn org je.

Tah aa...mkin small matter. Tp lps dh bertimpe2 nie. Ase cm frust pon ade. Aku n abang dh bekenan dgn umah tu. Aku dpt surat last week ari rabu kot (xsmpat nk update sb bz gile). Asalnye kami nk mintak umah no. 61 sb umah nie end lot. Tp terdpat umah no. 64. Fine. Terime seadenye. Sekali g usha, rupenye umah no. 64 tu pon end lot rupenye. Alhamdulillah...mmg ase best sgt (time tu). Tp nye waktu tu ktorg xla benti n turun tgk umah sb dh nk gelap sgt dh time tu n kebetulan ade org len tumpang parking kat stu, so nmpk la seolah2 umah tu berpenghuni. Hmm...

Dh dkt ko 5 dh. Nk g klinik ke xnk. Skang nie aku dok mkn ubat2 lame je. Pon dh nk abis. Tp mls nk g klinik. Bole ke amek mc utk esok. Kalu mc utk arini tu die bg la kot ek. Kalu nk mc esok, kne la g klinik esok. Sape pulak nk anto. Haishh...

2 comments :

Siti Fatimah said...

cian ko..dh la demam....prob lak dtg menimpa2....

tp kalu tgk surface..waaa bestnyeee dpt umah teres....

tp bila tgk deep in....adoiiaii...

cian ko...............

apa2 pn aku doakan sumenye akan fall into it's places ek..insyaAllah............

Ida Chan said...

huhuu....tq ct..