Tuesday, February 10, 2009


Arini, genap la usie bb ku 6 stengah bulan :D Tendang makin kuat. Dh pandai wat trick keras2 perut (perut aku la yg keras jadiknye :P ). Movement die pon mkin kerap & makin aktif. Pantang kalu ade kain ke sua ke yg penyet die skit, die akn tendang lagi dan lagi :p Cume satu prob skang. Aku ase aku dh makin xseswai tdo telentang. Aku slalu pon akan usehekan utk tdo mengiring. Tp nt kalu aku jage tengah mlm, slalu end up telentang gak. Lepas tu siap la sakit bawah belakang yg amat sangat. Aku tau xelok tdo gtu. Tp die mcm luar kawal lak. Nt kalu aku bangun kncing mlm2 mst ase mcm sakit teramat sgt smpai xle nk bdiri pon. Ish3...So stkt nie as precaution, aku dh pesan kat abg, kalu die terjage mlm n tengok aku telentang, tolg tolak bdn aku skit spy jadi mengiring :) (Dh la die slalu komplen aku tdo lasak mcm nk conquer 1 katil sorg2. Dlu sopan je. Mkin sb ade percanggahan identiti sejak ade 1 lg insan dlm perut aku nih :P ). Oo ye, perut ku jg dh makin melonjong ke depan. Tpt2 len masih same (aku n abg ase) tp perut je ke depan. So Ase cm klaka skit bile aku pakai t-shirt atau baju2 yg aku bese pakai sb tang situ je yg ketatnye :p

Weekend kali nie penuh dgn ups n downs. Mostly downs. Abg kje sabtu n senin. Me tgal umah sorg2. Terbalik gk ke umh mk. Tu pon nsb baik macita dtg amek. Tp dpt tdo smlm je aa. Esoknye dh blk umh blk.

Ahad pagi aku n abg g Tugu Negara (yg abg dok bisin2 nk g sgt2 tu :p ). Tp g kjap je sb pegi pon dh lmbat dh ko 9 lbh cm tu. N hari pon dh makin panas.

Mlm td lak, dpt la g JJ @ IOI Mall, Puchong jap, lepas abg balik dr kje. Gerak dlm ko 6 lbh cam tu. Kononn bwak list nk bli barang2 basah. Alih2 terleka dengan JCard sale, yg aku bli, baju bb 4 lai n baju aku 2 lai plus sua2 'comel' abg :D

Akhirnye terbeli gk aku baju bb :D Tp kami bli yg plg murah je. Kale pon putih sume. 2 pasang baju 'monyet' utk mlm, 2 psg baju utk siang, 2 pasang mittens n bootie. Nk bli byk2 atau yg yg lg mnarik lum bape nk mampu. Esp skang nie lum gaji n sbnrnye bukn mase yg seswai utk berbelanje sb keadaan ekonomi di tahap yg 'membimbangkn' :p

Hahahaha.....ase ade 1 perasaan pelik. Kdg2 ase mcm xpcaye. Kdg2 ase mcm xsaba nk tengok bb yg akn pakai baju2 kcik tu. Ahahaha...Klaka pon ade sb baju tu mcm sgt kecik :P Slalu pon dlu aku tengok/pakaikan kt adik2 aku je. Nie yg aku bli tu baju utk ank aku sndri :P Mmg ase klaka n xpcaye tp ase xsaba n xctd gk at the same time. Mkin para2 ibu yg dh penah lalui pengalaman nie lbh paham kot pe yg aku mrepekkan nie :p Else (mcm programming lak, otherwise..), abaikan je a :)

Alas....jam pon dah ko 10 lbh. Kami pon pulang tanpa bli barang dapur utk masak. Ish3...

4 comments :

Siti Fatimah said...

kekeke.. bole lak brg dapo betuka menjadi brg2 keperluan family kecik ko. ehehehe....

ha ah.. mmg sweet sgt tgk bj kecik2......try la basuh patu sidai..kene basuh ke? ntah aku dlu kuyu soh basuh aku bsh la..patu time sidai tu ase cm....nk2 sbelah2 ngn bj aku n kuyu..ish ish..1 perasaan yg amat pelik......:D.....

Unknown said...

tahniah ida... padahal lama dah aku tau.. cuma tak leave comment je...

Ida Chan said...

tq3...bai, lame xdenga citer ko :) ko pkaba? indu la kat ko :D

aisha said...

alahaiii so sweet...skrg ni klu sidai baju2 aina, hihihi..comeyyy...wpun byk basuh baju die, tp sonott sgtt....ok take care my fz...,muahh