Tuesday, February 24, 2009

My Weekend...

Arini bb genap umo 7 bulan (dlm perutku) :D Ase mcm jap je ek. Xlame je lg dh nk bersalin. Ish3...susah nk terime kenyataan tu :P Tu pon kadang2 aku boley terlupe gk yg aku pegnen :p

Smlm (Isnin) aku cuti. Sebab anta adik aku Ira masuk teknik sepang. Perjalanan = 15 minit je dari umh aku. Besa skolah tu. Terbesa stakat nie berbanding sek mu'adz n jiji. Banyak gile tangge. Xlarat aku. End up kepenatan smlm. Asenye xpenah lg aku naik tangge sebanyak tu sepanjang pegnen nie. Eh jap, penah2. Waktu g Telage tujuh kat Langkawi. Tp other than tat, kt tpt2 bese2 (bkn vacation/historical places), xpenah lagi :P Ade gk la amek gmba skit2 kat camera ita. So, xle a nk letak sb xde. Ade kt minah tu :P

Kelmarin (Ahad), aku n abang g house warming+besday bash jiran seblah umh. 1st time nk mingle2 dgn jiran ahaks. Ye la, slalu pun gelap2 dh g kje, dh gelap jugak baru nk balik. Xde kesempatan nk beramah mesra dgn jiran. Pulak tu mmg bkn jenis yg pramah2 nie :p Tp pun, kne la g gk kan. Xkn nk jd kera sumbg :p So, tengari tu ktorg g alamanda jp cari adiah utk besday girl kecik tu, patu singgah umh dorg. Mkn jap, borak skit2 patu kua balik. Balik kmpung abg lak. Dh lame aku xbalik kmpung abg. Tp sb ujan yg sgt2 lebat, mlm baru ktorg balik kl. Tu pon lps singgah umah Kak Long Abang (dgn harapan die dpt paw makan sb mk die xmasak ari tu :P ). Skali akak die bg kami mkn otie2 je. Sb akak die sdg sibuk wat otie2 ban utk jual kt koperasi sekolah. Cian abang. Xmerase nk mkn masakan kampung :P On d way balik sgah RnR mkn jap. Smpai umh dh ko 10 mlm. Patu, time tu jgk la abang sibuk nk tanam serai la cili la pandan la, yg dikutip2 dari umah mk die n my mum. Ish3...

Sehari b4 kemarin (Sabtu), was PGL nite! Hahahahaha...akhirnye smpai gk hari yg ditunggu2. Xctd btul asenye. Ase sgt xsaba nk g. Sepanjang siang ktorg lepaks je kat umh. Dh ko 5 baru aku start gosok baju n siap2 nk g. Show start ko 830 mlm.Tp kne la g awal sb nk amek tiket dlu, sb bli online kn. Kt bawah tu nt ade gmba2 yg mane smpat kami amek. Tp xbanyak gmba sgt sb lens wide abang xde. Yg ade lens zoom je. Lens zoom nie kne amek jauh2 je. Pulak tu boley fokus subjek nye aje. Yg len2 sume jadik blur. So nie je la gmba2 yg dpt pun :P


Semangat nk g PGL3. Siap posing amek gmba b4 g :P


Lum ade 'saingan', jd tpakse akur jd model pakse-rela. (Mane perut nie? Xnmpk sb pkai baju itam kut. Tp die ade di situ :P)

All in all, the show was great. W/pun aku dh penah g PGL2, tp PGL3 kali nie ade la kelainan skit dari yg b4. Kalu yg b4 nie mcm real teater, sgt plain n natural. PGL3 kali nie dh pandai nk ade illusion effect, bground pon byk pakai projector. Kalu dlu ade gk yg mcm ala2 lukisan gtu. Tp somehow, aku agk ske yg dlu sb die lbh natural. Tp zaman dh berubah. Kalu dorg stil keep up dgn ciri2 lame tu mkin org akn bosan n komplen kot.

As 4 me, aku mmg xbape nk layan part2 jiwang tu. Wat aku ngantuk :p Dh name pon teater muzikal. Skit2 nyanyi, skit2 nyanyi. Nk wat cmane kn. Dh tu mmg core citer die pon. I got no comment on jln citer, sb nie mmg diubahsuai utk dijadikan teater 'kisah cinta'. So i'll leave it at tat. Tp aku mmg sgt njoy part2 Gusti Adipati (AC) n Sultan Mahmud (Adlin). Penampilan dorg sgt bersahaja n jadikan the whole story refreshing. Not to mention watak Raja Ahmad (budak kecik tah ape namenye tah :p ). Mmg sgt kiut. Other than tat, sume plakon mmg bole nyanyi n sore msg2 mmg sedap. Nari pon best..

Lagu2 (selain lagu2 cinta) mmg sgt njoy. Even ade part2 yg wat kite ase semangat sgt. Misalnye, lagu melaka n lagu perang-majapahit. Sgt best. Ooo...n tis time ade letupan2 (one of illusion effect tu la). Patu ade kapal. Dlu dlm PGL2 xde. W/pun kapal n props tu digerakkan oleh org (u can see them moving it). Tp stil, xketare sgt pn. N nmpk sesuai je dgn keselruhan kesinambungan citer tu.



Nie gmba lps dh abis. Sume plakon kua. Ramai gile. Tp star2 kua last2 aa..



Ooo ye...Lupe nk mention :p HANG TUAH DIE GEMUK! ahahahahahah...part nie aku ase xbape nk kene n klaka. They used the same costume. Or most of it. Tp baju Hang Tuah die dh ketat!. Dulu waktu PGL2 Hang Tuah die sgt ensem n segak. Skang nie nmpk mcm pakai baju pnjam lak. Actually, xla gemuk yg gendut ke boroi tu. Die just nmpk berisi (may b some may find him tough, tp aku xske tough yg gtu sb prone to be mistaken as gemuk :p ). My idea of tough is badan yg lean n kemas. Mcm...mcm sape ek. Ha...mcm actor yg jd 'suami' dlm citer Nang Nak tu or hero dlm citer Ong Bak #1. Even i dont find Daniel Craig dlm James Bond-Cassino Royale appealing euughhh :p (Jgn marah ek abang. Ayg mmg sgt particular bab2 citarase nie. Tp jgn isau, sb abg ade dlm kategori yg tersendiri sb boley sorok 6 ketul six-pack dlm 1, :p ).



Nie ade skit gmba Hang Tuah terselit. Tp die dh tanggal baju ketat die tgal baju kcik je :P

Even Tiara pon nmpk berisi, skit aa :P Tp stil, sume actors n actresses dpt bawak wat dorg dgn sgt berkesan. N to be able to view from such a close distance, mmg lain sgt3 feelnye berbanding tengok jejauh nun di atas sinun :p (Tengok la rege tiket, huhuhu....). Tis might be the last time i'm going to a theater, for the price of those tickets. Apepon, utk kali nie dan kali nie je, aku ttp ase berbaloi aa. Not bcos of PGL theater alone, but all sort of other supporting, personal reason.


Tiara baru lepas lari kua...


Nie la teknik amek gmba celah kepale org :P


Programme Book


Programme Book n Tickets


Nie lak gmba lautan org yg nk dptkn autograph. Smpai xnmpk hape dh...Ish3..


Dh tatau nk amek gmba kt mane. Amek gmba kt tangge sudaa...Lps tu abg dh sibuk ajk balik, so stkt nie je aa

Sekian, terima kasih.

6 comments :

aisha said...

alahaii...comel ye hg ni..tk nampak cam pregnant pung..still maintain tu..hihihi..take care okay.

Siti Fatimah said...

only one word tu let out many times...

best best best best best...ehehehe

tulatu aisha, maintain je tgk kn..tak aci...aku lambt sebulan tp dh buncit gile..kuyu ckp mcm dh nk bersalin..huhuhuhu

Ida Chan said...

ei ct...ko ank ke-2. nt aku nye ank ke-2 pon same la kot :D

misshannan said...

wah jelesnya tgk PGL...asben aku takmo p tgk...huhu..

Siti Fatimah said...

ida pn amik kesempatan bb dlm peyut..tu die ckp ni last time tu..ehehehehehehe

aku jgn kn tgk teater...tgk movie pn takleh dh..huhuhuhu

Ida Chan said...

btul tu...smentare dlm peyut nie la stil senang nk dibawak ke mane2. abih kuat pon die bole gegar2 peyut aku je, ahahaha. kalu dh kua sok, kalu die mragam ke nangis ke suda lecess :P

asenye, pas2 nie pon aku dh xg dh. skang pon dh xg tgk wayang. asben aku rela p d/load intenet. xpe la, kurg2, jimat skit blanje :D