Thursday, September 10, 2009

Update jangan tidak...

Haa....sikit lagi je genap sebulan aku xupdate blog nih. Bz aa....(Bz3..balik2 tu je la alasannye..)

Nak wat cmane, dh tu jugak la kenyataannye. Xbape nk ade gmba nk letak pon ye gak :P

Luqman dh nk masuk 4 bulan 3 minggu. Skit lagi nk 5 bulan dah. 4 the time being, die dh bole ketawe, n berenang penyu atas tilam yg nmpk makin kcik :P Not to mention how he droooll. Sume mende nk masuk dalam mulut. Dan pilihan yang paling sedap skali adelah, tangannye yang sgt boolat itew. Ish3...

Abah luqman lak sgt xsaba nk suh luqman cepat besa. Hari2 die training luqman suh merangkak. Hadoii...

N yeah, we're stil @ my mum's house. Ngeh3...

Weekend lepas, aku mcm terkena food poisoning. Aku cakap terkena sebab aku sorg je yg kena. Org len sorg pon xde pape. Mcm pelik skit sebab aku makan pe yg dorg makan. Tp tang mana yg perut aku xtahan tu, xdapat la pulak dikesan. (rest assured xde sape yg cube mem'poison' aku. Istilah food poisoning digunakan sebab bunyiknye yg lebih lembut, echehh, berbanding cirit birit. Dan simptom nye pulak lebih teruk drp cirit birit yg bese :P )

Sumenye bermula sejak sahur Ahad pagi. Aku ase sgt xlalu mkn, perut memulas n terjadi la episod pertama ehem2. Smpai ko 9 pagi, asenye senang2 je aku g toilet lbh 10 kali. N die berlarutan smpai ke malam. Asenye time dah lebih 20 kali dah nih. So lepas buke, abang bawak g klinik. Dapat ubat air garam, few pils + mc). Telan je air garam tu xlame, aku pon muntah. Lepas tu terus lembek gile sb dah seharian xmkn pape, selain kurma n air je. Mlm tu, aku x daye nk susukan luqman pon. Nasib baik ade abah luqman yg baik hati, tolong jage luqman, bg susu n tdokan skali. Mama dh pengsan dh time tu. Tq cayang...lap3 u so muc3 :P

Isnin aku xkje. Pagi tu stil tgolek lagi, keletihan. Rehat je kt umh. By evening baru branie mkn bubo skit. Nasib baik abang cuti senin tu sb Nuzul Qur'an. Best la skit dok umh, eheheh. Tp pun die tdo je spjg hari sb lgsg xtdo mlm b4 tu, jage luqman & mama luqman sambil blaja. Cian die...

K a..nie ade skit gmba baru luqman dengan aksi berenang penyu. Check2..check it out :P


4 comments :

roshda said...

ida!!! ko bg luqman mkn ape haa??? nape dia jd sgt comel??? mata dia bulatnye!!! geram lak aku tgk.. :D

Ida Chan said...

die minum susu je...lum 6 bln lg. stkt nie mmg berkeras xmo bg mk abah aku bg die makan :p ko tau la org tue2. sibuk suh bg bubo la biskut la nestum la. ehehehe....

insyaAllah...anak ko nt pon comel n boolat jugak nt. xsaba nk jmpe iman :D

misshannan said...

wah....luqman mm geng ngan rayyan aa...geng2 boolat n berenang penyu tu...tp beza nya abg irfan suka kaco...skang dia tak kaco sebab dok kat dapor tgh main air ...umi redha ja..

Ida Chan said...

hehehe...tu la...kalu dpt bg dorg jmpe, men berenang penyu sesame mst sgt besh :D

abg irfan sgt ajin skang tolg umi wat kuih ek. ade potensi jadik chef nih :D