Tuesday, April 13, 2010

Aku diserang penyakit nie lagi!


(Kepada kawan2 jangan panic. Nie penyakit ngade2 je :p Wpun seyes adelah sangat menggelodak & membuak999. Xtahann...Kne lepaskan. Hiyahhhh!!)

Huhuhuuu....bb kcik nie sgt kijam. Die ske wat aku ase mcm onggila. Nie kes simptom mengidam-asik-teringat-smpai-aku-xle-concentrate-kje a nih. Dah datang balik dah....

Last week jenuh aku 'nyanyi' kat abang pasal ni. Not that die akan belikan pon. Die wat dek je. Huhuuu...

Pe ke menatangnye yang wat aku xtentu arah sgt nih?

Nie die. Nie la menatang tuh!

The latest bb from Sony Ericsson - Experia X10

Hadoi bb kcik oi...Xtravaganza xhengat2. Sgt pelik bb nie okeh. Adekah ko pompuan wahai bb kcik? (Stkt nie identiti jantina masih lum dapat dikenalpasti sb posisi bb waktu scan adelah sangat xphotogenik. Ish3..).

Ya3...Nt aku bli henpon baru. Tp bkn la skang. Kne la saba. Adoiii...Cmane la ganyenye nk ckp kat diri sndri yang seolah2 bkn diri sndri nie. Huhuhu..kalu la ade yang paham, aku bukan reka2 mende nie semate-mate sb nk perhatian. Ini betul2, bukan cobaan....haaaa...

Kalu ngidam makan bole la dok nyanyi kat en. hb suh p cari atau bawak g tpt makan tu. Ngidam nk barang nie sgt2 la meng-consume mase n perhatian aku okeh. Esp mgu lepas. Puas la aku g wat research, bace review2 online (antaranya kat gsmarena - http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10-review-463.php), xsempat bace online , aku print bawak balik bace kat umah n suh en. hb bace jugak n bg input (echehh..). Malas okeh orang tue tu nk layan aku.

Patu aku siap stalk mobile88 hari2 sebab nk tgk rege henpon idaman-konnonye (http://www.mobile88.com/eprice/index.asp) dah turun ke naik ke. Slalu gak dorg update part2 rege nie. So mmg seswai la bg sesape yg nk mengusha rege henpon b4 bli kan :P tak cukup dengan itu, aku g kedai sony kat Alamanda untuk physically pegang mendealah nie. Ish3...

Actually, pada awalnye aku macam nk bli Aino (for obvious reason, sb die lagi murah dari X10). Lebih affordable meaning lebih cepat bole bli. Tapi...lepas pegang, mmg jatuh chenta la kt X10 nih. (Padahal pegang dummy je pon dedue henpon tu. Kuang3....). Seyes aku telah ter-menjadi sorg yg drama dengan xsemena2..haihhh...

Pls3...sile abaikan emosi-org-peknen-yg-xstabil-nih. Aku just nk lepaskan spy aku bole sambg wat kje balik. Kje aku sgt la byk. Xde mase spatutnye aku mlayan kerenah-ngidam-henpon-mahal nih skang.

Anyways...amek ko, gmba3 henpon nih. Pls drool okeh...

P.S. : I'm in love wit the white one. Tapi gambo die xbanyak :D

Versi Itam

The Box

The goodies inside the box

As off today, the price is still....


Skit info besh la tentang idaman hatiku nih..
  • Full touch screen
  • Using Andriod 1.6 as OS (ya..ya...ade ver Andriod lagi latest, nt SE update la..nk menangkan jugak tu)
  • Powered by the snappy Snapdragon 1GHz processor
  • 1GB Internal memory, with 384 MB RAM
  • Support MicroSD memory up to 16GB (8GB card included in-box)
  • Dimension (119 x 63 x 13mm) - ye agak lebar utk tapak tgn pompuan yang slalunye bersaiz comel2
  • Weight 135g
  • 8 MP camera with autofocus, LED flash, touch focus, image stabilisation, geo-tagging, face n smile detection
  • ..n so on...

Some of the drawbacks
  • No secondary video-call camera
  • No radio
  • No DivX and XviD video playback
  • No smart dialing
  • No Flash support for the web browser - can be substitute with youtube aps
Ok. Dah...bole sambung kje...for now...pheww...

4 comments :

Siti Fatimah said...

waaaa...waaaaaaaa..

waaaaaaa...hehe

Ida Chan said...

ehehehe....

aisha said...

hahaha..gelak besar den..hihi

Ida Chan said...

huhuhu...siapakah aku? nape aku berperangai pelik mcm nie? ko jangan gelak cha...kne kt ko nt. fuuhhh..fuhhhhh (aku tiup2 bia dapat kt ko pulak :P )