Friday, April 23, 2010

Setahun dua hari...

Tak baikkan aku...

Luqman dah berumo setahun 2 hari, hari ni. Aku xwat pon entry utk die.

Xmcm mk2 budak len yg xctd bile anak die dh setahun. Siap wat besday party bagai, baught presents, bawak g jalan2 n this n that. Aku?

Bkn aku xigt. Bkn aku xpdulik. Tapi...

Aku sbnrnye nk sgt share skit gmba2 yg aku amek pakai henpon buruk aku nie sempena besday luqman tu hari. Xde la kek pon. Just gmba die sdg beraktiviti skit. Tapi cable-henpon-ke-pc dh lame ilang. Card reader pon xde. So...terperam la gmba2 n video luqman yg sgt xclear kt dlm henpon aku tu je. Untuk tatapan aku sorg :(

Nt kite celebrate skit kt umah nenek n atok kt Bullion ek luqman...Kebetulan besday luqman adelah sehari sblm aku gaji n aku adelah sgt sengkek ketike itu. Even abah luqman balik lmbt mlm tu. So nk kua mkn pon xdapat. Aku ade cube nk singgah ke Petronas kat umh aku ptg tu, ptg besday luqman tu. Sebab kt situ asenye ade jual cupcake. Tapi, dengan xsemena2 tersangat la penuhnye smpai xde ruang lgsg aku nk parkg. Kat tepi2 pon penuh. So dengan rase xkuase nk tgu lame bercampo sedih, aku pon balik je la umh, tengok Adamaya bersame luqman, like we use to every evening. Bile pk2 balik, kalu aku bli pon cupcake tu, sape la nk mengambik gmba luqman. Sementare aku prepare nk snap gmba tu, harus selamat cake tu dipicit2 n dilap2 luqman ke lantai. Ish3...Mamat tu sgt pantas, lasak n licik okeh...Xpadan dengan xreti jalan, xreti cakap n bergigi 2 batang je.

Haihhh....xpasal2 je entry sedey pagi2 jumaat nih :p

InsyaAllah, weekend nie akan aku cube cari care utk transfer gmba dari henpon ke pc jugak3. N share it here. Bkn sengaje nk menunjuk2. Tapi...blog nie je la yg aku ade utk dokumenkan riwayat idup sementare sempat n teringat. Ala2 online diary for stuffs that are not so PnC. Penting tu. Aku menusie biase, takat mane je la ingatan kan, bape tahun sgt la pon aku bole igt sumenye esp all the details. Gmba2 tu n all my babbles ni nt la yg jadi reminder to all that happened, be it the sweet or the bitter memories that i've had.

K la. Macik nk smbg wat kje. Ari Jumaat nie mase pendek. Rehat lame. So kne la rushing skit.

Hmm....ase mcm nk g Alamanda la lunch nie. Nk bli barang skit. Haa...kne bli makanan gk. Abah luqman ckp die blk extra lmbt tonite :( sebab ade jamuan kt opis.

Oooo yee...b4 i totally forget. Kan tadi aku ckp abah luqman balik lmbt skit on luqman's besday. Bersame baliknye die (ape punye ayat daa...nangis cikgu BM aku kalu die bace nih :p ), die bawak 1 surat. He got promoted! Yeayyyy....Tahniah abang. u deserved it. Ye2...aku tau aku banyak kutuk gile TIME yang slalu mencuri mase berharge laki aku tu bersame famili comelnye, but, as long as he's happy, i'm happy for him. Awalnye, TIME janjikan salary review. But getting a promotion is a bonus :) Berbaloi la dengan segala usaha, n susah payah abang selame nie. N as for him, die ase promotion tu sgt bermakne, selain dari mungkin rezeki bb kcik, tarikh surat promotion tu jugak jatuh pade tarikh besday luqman.

N as for me. Aku terase sgt hiba n syahdu mlm tu. Sb...akhirnye doaku didengarNya. Xtau nk ckp cmane perasaan tu. Lame...lame dah aku doakan supaya dimurahkan rezeki kami sekeluarga, supaya dapat kami perbaiki kehidupan kami dalam usaha membesarkan anak2 kami, dipermudahkan kami keluar dari belenggu hutang yang ada n so on..n so on...Perasaan doa didengar dan dimakbul is priceless. Terase diri nie disayangi. Huhuuu.....

To all, Selamat Hari Jumaat. Semoge hari anda dirahmati n diberkati n Happy Weekends too

9 comments :

Siti Fatimah said...

waaaa....dh sethaun dh luqman..

waaaaaaaa akhirnya promoted jgk wak.. tu la rezeki baby.. alhamdulillah..

moga family kecik korg sentiasa dimurahkan rezeki.....dan dipermudahkan urusan...amin...

aku nk share ngn ko ayat ni..kupit bg aku ..best tau....

Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.... See more
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

Ida Chan said...

aku dh lame tau ayat tu. dekat 2 tahun ayat tu terlekat kt dinding cube aku. tu jugak la yg jadi penyejuk hati n penguat semangat setiap kali :)

Ida Chan said...

eh...anyway...tq ct. ko slalu ade n masih ade spjg pjlanan idup aku :D aku doakan ko n famili comel ko pon dalam pelihara Allah sentiasa, amin..

misshannan said...

hepi besday baby luqman...u r no longer baby next year boy...anyway..tahniah kat ko sekeluarga...rezeki Allah sentiasa dimana2 asalkan usaha dan kerja kuat..paling penting ikhlas...psl kek besday nanti kita celeb sama2 nak...

roshda said...

hepi besday luqman.. rindu nak tgk gamba luqman.. tahniah kt family comel ida.. moga bahagia sokmo.. saba eh ape pon dugaan.. aku pon kdg2 ngalah gak bab2 hubby keje ntah x tau masa huhuhu.. tp tu la kita lak ena kuatkn pk +ve :D jaga diri bebaik eh.. kim saln peluk cium kat luqman

Ida Chan said...

Hannan: tq nan. Alhamdulillah, murah rezeki kami. Semoge sumenye dipermudahkan. InsyaAllah, ade rezeki nt kte jmpe2, mkn2, ramai2 :D

Roshda: bkn sengaje nk sorok luqman. Nt ade ksempatan, insyaAllah akn ku hapdet jua :D

Nana said...

ida, ko ni suke buat aku touching dgn entry ko. ko ni emo gak kan. ahaks! sbb aku pn terikut emo bile bc entry ko ni ;p
happy birthday luqman..bile la luqman aku nk turn to 1 ni .huhu

Nana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ida Chan said...

nana: ehehe....slalu bile time emo la xtahan, kne gak tulis. Kasi klua :P lg pun...nt2 bile tue2 (echehh) bole bace balik. time2 tu msti byk dh lupe..

luqman ko pon dh membesa bagai johan nmpknye. baru tau ko dh jd cikgu. cikgu kt mane ek?