Monday, June 28, 2010

MGTT - part 2

Orait. Sudah smpai opis semula...

Td lps 'rest' kt umah, kononnye. Aku g semula ke KKPJ. Cpat btul mase blalu bile kite sibuk wat kje2 'ringan' spt mengangkat baju dr ampaian, mengkategorikan baju2 yang mane patut digantung, digantung. Yang patut dilipat, disumbat ke dalam bakul n dibawak turun spy bole dilipat bile2 free :P (oo ye...aku jmo baju dlm umh je sb tu yg plg convenient wat mase nie. Bilik jemo baju skg adelah di master bedroom, sementare kami tdo di bilik kcik yg bersiling bocor (apekah?). Of cos, there's a reason 4 everything, tp aku mls la nk taip pjg2, so mkin lenkali aku citer k..

Smbung citer td. Smpai2 klinik ade lah wait3, amek sample urin skali lagi, then wait3, then amek sample darah sekali lagi, then wait3, then g chk up kt nurse, then sebab result darah lum smpai, nurse suh aku g mkn dlu, so aku g jln kaki ke bawah bukit, kt sane ade foodcourt n mkn. Pale aku dh pening2 dh time tu. Selamat mkn @ 12pm. Gile nikmat rasenye. Ish3...Padahal xla sedap pon. xkesah la...Then menapak naik bukit ke klinik semule n wait3 n jmpe nurse td blk.

Result MGTT (urine n blood) while fasting = blue/5.75

Result MGTT (urine n blood) after 2 hour (lps minum air gula yg super sweet iteww) = blue/5.69

Skit turun, tp stil normal. Alhamdulillah...

Blood hb juga memuaskan = 11.3

BP pon normal = 119/76

Berat ade naik banyak skit, kate nurse = 57.2kg berbanding 55.2kg pada 1 Jun lepas

Jantung bb pon ok = 148 beat per minute.

Then aku kne cucuk kancing gigi skali lagi sblm bole balik. Preggie kali nie kne cucuk kancing gigi 2 kali sb waktu luqman dlu aku xcucuk lgsg. Sb time tu mmg fully chk up @ An-Nur. Dr Fatimah kate xcompulsory. Tp kalu nk die bole bg. Tp sebab kalu die bg, then ktorg kne bg die duit lebih la pulak kan. So we opt to not have it. But since gomen's free. Amek sajo la....Die bg pe pon amek je la....

Then blk dr klinik sgah tgk luqman jp. Pe la mamat tu sdg buat ek. Asenye nie time tdo die. Yup...die sdg tdo dgn sgt sopannye...

Mmg sgt sopan. Smpai hijack bantal org len, ish3...(Luqman adelah mamat berbaju putih, berseluar ijau). Nie je sekeping yg aku amek. Saje je aku xedit/xcrop gmba nie. Males, satu. Lg satu sebab saje nk mnunjukkan suasana sbnr kt stu, tdo blonggok2.

Okeh. Tats all for today...

5 comments :

iu rf said...

tgk gamba tu... teringat dulu2 aku pernah masukkan anak sulung aku dlm nursery masa umur dia setahun... kecik lagi kan... tp terpaksa masukkan gak sbb aku kerja... terpakse mencari sesuap nasi...hi3... 1st day tu dia langsung x nak minum ape2 .. menangis drp pagi sampai ke ptg... kat nurrsery... ptg2 aku amik da longlai.. huhuhu...sian anak aku tu.... tp lama2 ok...alhamdulillah... then tghari kadang2 check2 jugak kt nursery.. tgk2 tgh tido ramai2... sebijik cam kt gamba tu....:D

Ida Chan said...

ehehe....tu la tu. ikotkan atie mmg ksian n xsmpai atie. Tp...kite cube la pk positip. Selain blaja berdikari, die jugak bole blaja surviving skill bile dh reramai tu. Blaja berkawan2. Kdg2 aku ase die jugak cepat skit blaja mende2 len yg kalu aku aja kt umh mmg susah nk tgkap, mkin sb kat sane die ade ramai role model (budak2 yg lg besa).

Kalu pk negatip n isau2 mmg la sgt banyaknye nk komplen. So...baik jgn ckp dlm komen :P tu kne wat topik khas :p

DeLancrettLurpak said...

update le ida ...boring la wehh

shafarina said...

Hehehe comelnyer Luqman tido. Boleh hijack bantal kawan lagi, sampai jenuh kawan tu langgar kawasan :D

Ida Chan said...

budak lurpark : okeh2...nt aku update. saba ek :D

kak ina : tu kire sopan gk tu kak ina. kalu kat umah, abis bantal mama abah sume kne hijack guling2 :P