Tuesday, December 14, 2010

Hari ini...

Hari ni aku demam. Smlm lg sbnrnye dh start seseme yg sgt teruk. Mmg asik bersin je, ingus pon mcm air. Ish3...mencabar jugak la nk menyampaikan diri ke rumh. Sudahnye, malam tadi adelah demam. Ilham pon demam same, badan hangat2. Nie msti jangkit Luqman hari tu nie. Adehh..Ok...enuff whining...beralih ke berita seterusnya...

Tadi, waktu lunch, ku gagahi jugak ke Tabung Haji. Dah lame bertangguh2. Rimas aku diwatnye selagi lum settle. Masukkan duit raya budak2 nie. Buatkan akaun untuk En. Ilham skali. Update buku aku jugak. Sblm nie, aku mmg wat potong gaji bulan2 utk masukkan duit dlm akaun. Diam tak diam, dah banyak jugak duit Luqman dlm tu rupeye :) Alhamdulillah...xbyk pon aku potong utk die. RM50 je sbln. Tp, sb xpenah kuakan, so suda byk la jugak skang. Tebalik aku punye pulak skit sb asik kuakan je :P Kali nie, wat untuk Ilham jugak, aku potong RM50 jugak la. Nk bg byk, kang terase sgt. Kalu harap nk simpan sndri, mmg xde la kan. So potong gaji adelah cara paling best stakat nie :D

Hari nie jugak, akhirnye aku telah menghantar surat mohon bertukar....tu pon sb nk anta borg potong gaji skali ke admin. Kalu tak, xbape nk rajin jugak ke sane. Xtau la bape lame dorg proses. Tapi...aku dah hanta. So, bersedialah juga dgn sbrg consequences, lps di tempatkan kat mane2. Mmg la mende nie bkn immediate. Tp skang, bertukar adelah sesuatu yang pasti akan blaku. Sb aku suda submit surat. Huhuuu...

Susah sbnrnye nk laksanakan action hanta surat tu. Mmg la aku kate aku nk tukar, nk tukar, lalala....Tp...Untuk betul2 commit n hnta surat tu ke admin, sblm dorg submit ke JPA, bkn la satu action yg mudah. Senang ckp dari buat. Kenape? Sb..pade aku, aku selesa kat sini. Bkn la selesa xde keje ke hape. Tp, aku dah tau selok-belok kerja2 aku seharian, selok-belok kawan2, selok-belok kerenah birokrasi kt tpt aku. So aku tau cmane nk handle diri dalam keadaan skang. Dan..untuk mintak bertukar dan keluar dari ruang selesa ni, berkemungkinan dicampak ke tpt yg totally opposite dengan yg ade skang, same ade best atau tak, sbnrnye agak menggerunkan. Tp nmpknye..there's no turning back now. Aku berserah segalanye pade Yang Esa untuk tentukan apa yang terbaik untukku. Semoga betul la decision aku kali nie. Dan semoga Allah swt berserta bersama aku dlm keputusan ni. Amin...

Oo ye. Dalam pade tu, dh alang2 ke admin anta borg potg gaji n surat tukar. Aku jugak baru dpt tau, yang borang pencen yang aku susah2 dtg opis waktu cuti untuk sign sebulan yang lepas, rupenye die xhantar lg pon ke SPA. Alasan, sb aku xpotong bhg yg berkenaan. Die xmo buat tindakang memotong bg pihak aku sb xmo dipersalahkan kalu ade pape berlaku. Ok fine, in a way mmg salah aku. Tp, knape tgu smpai skang baru nk bgtau? Xle emel kah? Kalu pon ye die xtau aku dh masuk opis ke blum kn. Emel je la, nt kalu aku dh balik, sure aku bace btul tak? Ooo seyes aku malas nk bertekak. Dh la tekak mmg perit+gatal n sore pon amat la seksi n terbatuk2. Aku pon potong saje la 2 perkataan yang mengatakan aku xmemilih skim kwsp (aku pilih pencen sb aku nk kuakan duit kwsp sume). Baru la angan2 bole dpt plg lewat ujung bln nie ke Januari ke kan. Nmpknye, xde harapan la. Tunggu la lagi nmpknye...

2 comments :

DeLancrettLurpak said...

wahhh baru nak kuar EPF eh? kaya la makcik! hehhehe..

Ida Chan said...

hehehe....kalu dpt byk, macik kayo lah. tapi kje kjaan nie, hat yg die masukkan, nt die amek blk. jadiknye, xbapo nk kayo lah macik. huhuuuu...