Thursday, December 2, 2010

Peristiwa Bas Terbakar...

Nak update macam2. Tapi kne cpat2 sb byk nk wat :(


Skang aku balik office thru MEX hiway. Dari kejauhan, approaching Bangunan Nirvana @ Suangai Besi tu, aku nmpak asap hitam berkepul2 naik ke langit. Dalam hati berdetik, nie msti ade bangunan/kedai perabot terbakar nih. Sb area stu kan banyak kedai perabot, n slalu je terbakar2 :P

Then, just before simpang ke Desa Water Park, aku nmpk api marak kat tepi hiway. Alamakk!! Abis la gini. Mst jem teruk. Mmg pon..turun dari flyover je kete dah berderet.

Aku ingtkan kete terbakar, skali bas terbakar. Huyooo...aku tau la mcm xbaik kan nk rase xctd bagai, tp nie 1st time encounter mende2 gini secara life n dekat. Time tu polis pon xde lg. Kete2 reramai lalu betul2 tepi bas tu dengan slambernye. Even warning sign pon lum ade. Nasib baik dalam bas xde org. Kot. Aku harap xde. Tapi kt bawah flyover x bape jauh kedepan dari bas terbakar tu ade raaamai sangat orang. Aku saspek, nie sume penumpang2 bas la kot. Harap2 xde la yang cedera dalam kejadian nie. Tapi seyes, kalu aku lambat skit je msti jem akan lagi teruk gile sebab polis blok jalan la hape sume.


So, di kesempatan tu, aku pon amek la gmba :D

p/s: Aku tau skit xsnonoh sb aku menyumbangkan kepada jem sb bawak slow2 tepi bas, nk amek gmba la katekan. Tapi...dah orang len pon slow depan aku, nk laju pon xle. So baik la aku gunekan kesempatan yang ade. Hihihikkk

No comments :