Tuesday, December 14, 2010

News Update - Flash Back


Aku adelah nk wat kje tp sb pc aku bengong+lembab, server pon bengong (ade ke patut aku suh dorg restart server pon xle, alasan, xde sape bole wat sb sume org yg terlibat xde kat opis. waddehell..hangin aku okeh, dari smlm lak tu. n know what? org2 tu sume p training smpai jumaat. gile ape? ok, mls whine pasal tu..) n ye, dengan aku2 skali bengong sb wabak demam+seseme yg melanda kami anak beranak, maka aku kasi update la satu entry. Entry kali nie adelah entry bergamba...so njoyss..


4 Disember 2010 (Sabtu)

Time nie, ktorg adalah odw pulang drp majlis pertunangan adik En. hb di Kampung Pachitan, PD, N9 (Sila klik sini untuk gmba penuh majlis). Sume berjalan lancar dalam ujan gerimis yang xbenti2 sejak pagi. Sejuk n nyaman je. Aku bercita2 nk ke umah Acha, nk g nengok bb baru die. Akhirnya Acha dh slmt bsalinkn bb gurl, Aida Shadeeyah. Konon je aku nk g jmpe die b4 bsalin. Xgk dpt2 jmpe. Nie dah beranak. Dah nk abis pantang dh kot minah tu, aku xgk smpai2. Dh la tpon pon xde. Kalu time die stil kt jpun tu len la kan. Ish3...kawan jnis pe la aku nie...Sori ek Cha. Papepon, ko ttp di hati. Aku slalu igt ko. InsyaAllah, nt akan smpai jugak aku jmpe ko, sekurang2nye, b4 ko balik smula ke jpun, k. That, I promise u..

Ooo ye, punca xjd g umah Acha adelah sb En. Hb kate nk ke paroi adelah kne patah balik la ape tah, yg pasti bkn dlm perjalan pulg ktorg hari tu. N memandangkan hari dah pon beransur petang, kami decide utk ke umah Ct je la. Sb area umah die mmg akan lalu odw balik nt.

Nie adelah gmba tbaru mama...agak2 ceria la jugak sb dpt g jalan2 dengan hero2 kcik n besa..

Nie pulak adelah gmba gembira mama yang disabotaj oleh En. Hb...

Hero kecik a.k.a En. Sushi adalah ketiduran di atas pangku. Sila abaikan segala kesepahan di situ..

Close up En. Sushi...
Hero yang satu nie pon ketiduran jugak...


Umah Ct adelah sgt best ye. Sofa best, dapo best, kabinet best, lampu+kipas best. Pendek kate mmg best blake la umh die tu :P Cume umah tu adelah skit jauh masuk ke dalam, smpai ktorg sesat2. Nasib baik Ct dengan baik hati telah datang menjemput kami di Stesen ESSO yang disangkenye Mobil selame ini :P

Sesampai di umahnye, kami dijamu dengan roti canai hasil tangan En. Kuyu dan gulai kari yang best jugak. (Sejak menyusu bb nie, aku mmg makan dgn sgt kerap n sumenye mmg nampak sedap je la. Kasi pe pon insyaAllah aku xtolak. Kekadang ngeri jugak bile tersedar yang aku nie bole makan dan makan tanpa mengenal erti kenyang. Ish3....)

Lepas mkn2 n kanak2 menmain lebih kurg n kami pon berborak lebih kurg, amek gamba lebih kurg, tibe la masenye untuk berangkat, bawak sume hero2 kenit bersiram(berendam) dalam kolam yg sgt best. Time tu hujan rintik2 tp tak mematahkan semangat hero n heroin besa untuk menjayakan aktiviti mandi manda hero2 kecik. Aku duk tepi je la, sb sdg dkung En. Ilham, melindung die dari rintik hujan. Makenye, time nie, aku xde dlm gmba. Gmba yang aku amek nie la. Tp ade je dalam gmba penuh, bole klik kat sni. Anak Ct, Hafiy mmg sgt pandai posing. Geram aku tengok :P

Ct yang sedang dok perati kanak2 men air

Ct yang kemudiannye telah terjun ke dalam air :P

Overall, adelah sgt best wpun adelah hari yang agak memenatkan. Next time, kite repeat k. N kte akan bawak pelampung luqman skali :P

*********


Nie adelah due gamba yang dah tak ingat bile...

Luqman sdg emo...

Ilham sdg nyorok bawah lampin drp panas terik matari, atas pangku mama...

*********

8 Disember 2010 (Rabu lepas)

Ini adelah hari En. Ilham kne cucuk DPT (5-in-1) and Pnemococcal.
DPT ktorg bawak die ke Klinik Kesihatan Putrajaya (KKPJ) Presint 9. N Pneumococcal di Klinik Kanak-Kanak An-Nur. End up, kiri kanan la peha boolat die kne cucuk. Smpai dedar la En. Ilham nih. Mlm tu die xbole tdo, mama pon xtdo diwatnye, smpaikan EL la mama hari keesokannye tu... (Ape belit daa...).

Lps aktiviti cucuk di KKPJ (tgu lame gile, dari ko 11am smpai ko 130pm baru settle, padahal bkn jmpe doktor pon, ish3...). Kami ke Alamanda utk mengisi perut, bli sliper Luqman n stokin Ilham. Sliper Luqman sb sliper die tertinggal dalam kete Abah, n Abah dh bawak g opis. Stokin Ilham sb stokin baseball nye yang vogeh itu (vogehh la sangat...) dan tercicir kat mane tah kat KKPJ, Mama n Nenek xkoser nk turun cari. Sedar waktu dh masuk dlm kete. Sb dh penat n bosan duduk sane lame2. Dah la panas sb ekon xsejuk n org ramai. Cett..

Ini adelah Luqman yang kepenatan n ketiduran dalam stroller. Kalu anak org len msti xheran. Tp kalu luqman mmg aku heran sb mamat nie mmg xske naik stroller dari kecik. Alih2kan bole pulak tertido dalam tu. Mmg hari ini dalam sejarah btul la. Dah la stroller tu spatutnye utk Ilham. Xkesah la...Elok jugak die tdo, bole la kami makan dengan aman. Cume kne mlayan En. Ilham la pulak, die nk dukung jalan2, haihh...

Lps makan, baru jalan2 skit dah lenguh dh dukung si kenit tu. Nampak pulak stoller untuk disewa kat kaunter kat Alamanda tu. Saje je la try tanye kan. Deposit RM20 utk 2 jam. Rm10 utk jam strusnya. Deposit dipulang kalu return stroller within 2 hours. Ooo ye, kne tinggalkan lesen lepas isi borg n bg duit deposit. Ini suda bagus. Stroller pon selesa la, berbanding stroller murahan Sweet Cherry ktorg kan :P Senyap je En. Ilham dok dlm tu. Ske la tu.... :D

Amek kau, dedue dok dlm stroller. Nasib baik ade Nenek n CikJiji. Kalu tak, mau meroyan mama tolak dedue stroller sorang2, muahahaha....

Ini En. Luqman yang masih duduk dalam stroller. Sian mamat nie lapa, lalu kami bg die donut Dunkin. Donut bese je pon, yang salut gule tu je. Tp memandangkan nie 1st time die makan sndri donut sebesa tu, mmg la die xctd n mkn dengan bersungguh2..


Ooo ye...Berat Ilham adelah 5.8kg, panjang 62cm, lilit pale...bape tah aku xigt. Sb buku ade kat umah. Lepas Alamanda, kami ke Klinik An-Nur. Cucuk Pneumococcal xde kat Klinik Kerajaan. Aku dah tanye. May be sebab mahal sgt, kerajaan xmampu nk bg subsidi. Kat An-Nur, cucuk itew kne RM290 (Cucuk=RM245, Registration=RM5, Doktor=RM40). Huhuuu....mahainyaa...tapi nasib baik kali nie ade promotion. Cucuk 3 kali, dapat 1 free. Maksudnye, die kne amek 4 kali. Tp 3 kali je berbayar, yang last tu dorg bg free. Ye la tu. Ntah2 dah markup sudaa...Xkesah la....demi kebaikan anak2 ku. Rela ku korbankan duit gaji ku. Settle mamanye bonus RM500 hari nie. Ish3...


9 Disember 2010 (Khamis)

Keesokan harinye, aku kne amek Ucu Ira (my youngest sister) drp Sek. Men. Teknik Sepang. Sb die ade interval paper SPM yang panjang (seminggu). Paper nye habis pkul 430pm. Ikutkan aku patut gerak dari opis je la kan, kalu aku kje. Tpnye, Ilham adelah demam n xtdo mlm td n dgn aku2 skali xtdo. So mmg sah2 la xlarat nk drive jauh ke opis di subuh2 hari. Makenye adelah EL. So tu yang terbawak mamat nie tu. Ooo ye, xlupe juga, my best assistant, CikJiji.

Kami jamu lagi mamat nie dengan donut Dunkin yang dibeli @ Sg Besi. Kot2 la nt die meragam kalu stuck lam jem kan...See, die sgt ske :D


Makan donut smpai kat bulu mate pon ade gule, ish3...

- SEKIAN -


4 comments :

Siti Fatimah said...

selalu-selalu la org2 server pi training... eheheh

best entry ni..penuh ngn gmbar en.luqman yg mon mon mon mon tuh... kaki die tuh mmg dr dlu.....

wpn ko kate die dh kurus, but aku ase dia still tough la.. ;p....

lg 1, aku nk komen psl donut..

donut tu apa? donut tu lembuttt..ahahaha... ni cite donut kt tv tuh.. ;p

ckp psl donut, firdaus pn sukeeee sgt mkn donut..kdg2 siap2 mintak2, siap mogok2 kalu aku tak bli....dlu ok lg, kedai makcik donut bersepah...skg ni kalu nk, kene kuar yg jauh sgt br jmpe donut..sib baik die takde mintak buat mase skg ni..tp wiken kene makesure kasi dia mkn, so that aku tak pening klau die mintak time weekdays..kdg2 sj je taknak bg die mkn...sbb nnti sepah kete...sepah kete = abah mrh.. hu hu hu..... :D

Ida Chan said...

mcm bese, ko mmg pantas la ct :P

oo abah ajin cuci kete ek :p baguss...kete aku mmg sepah gile. xlarat nk kemas. tau bawak sajooo...(xsnonoh :P ). nt senang2 kite hntar car wash, suh die cuci same vakum. nk wat sndri = terlbih rajin :)

shafarina said...

Comelnyer buah hati Ida tuh. Ilham dah besar.. comel sgt. gambar dia bernapkin atas kepala tu sama sejibik dengan gambar fahim masa kecik, gitu juga posingnyer :)

Luqman dan kurus sikit kan, tapi still comel lg. Makan donut byk2 kasi gebu balik Luqman :)

Ida Chan said...

kak ina, asenye posing lampin-atas-pangku tu posing standed kot ek, kalu bb dok atas pangku time bawak jenjalan naik kete :P ida pulak, kalu naik kete bkn nk tengok jalan, sibuk la amek gmba la, belek anak la, becok2 la. sudahnye, kne marah sb slalu xcam jalan. nk cam jalan kne drive sndri, baru bole :P

luqman dh kurang mon2 sb die lasak sgt. nasib baik jenis bagi makan xtolak. beza dgn ilham, mamat tu cpat meniarap n aktif bersenam :p tu pasal kurg mon2 dari luqman dlu kot.