Friday, July 22, 2011

Dilemma...

Saya ada dilema..

Atas urusan rasmi, saya perlu ostesen ke Singapore selama 3-4 hari during fasting month.

Then lps raya, aroun end of sept atau early okt, kne ostesen pulak ke europe selame 2 mgu.

Tentative ketika ostesen mmg full, so i'll hv to be mobile all the time.

Bunyi mcm best kan? Ape taknye, this is a chance of a life time. Bile lg nk dpt g oversea dtanggung. Sambg blaja tu len citer la kan. Kalu harap nk kua duit sndri nk mkn angin ke sane, tah bile2nye. Kemungkinan besa mmg xla kan. Ini jugak salah satu cara utk majukn diri dlm bidg kerjaya.

Prob is, saya merupakan seorg ibu yg menyusukn my lil bb boy secara exclusive. Bb dh umo 11 bln. Tapi stok susu adalah sgt terhad n mmg xkn ckup utk cover bb even utk selama 3 hari berturut2.

The idea of weaning adalah sgt dreadfull. Hanya ibu2 yg menyusukn anak tau betapa nikmatnya menyusukan bb. Not to mention kite sgup bsusah payah menyusu secara exclusive sb nk beri yg terbaik utk bb kite. N sblm nie aku mmg target nk susukn bb hingga 2 tahun.

Waktu Luqman dh terlepas sb aku peknen 2nd bb. So utk ilham nie, kalu bole nak la susukn die selama yg bole n kalu bole smpai dia 2 thn. Honestly, aku blum ready nk wean skg. N die pn mmg sgt3 close dgn aku n the idea to leave him even for 1 nite pon aku xsgup. Inikan pulak 2 mgu. Mau meroyan aku...

So..to all dear frens..pls share ur opinion, advice or even experience. Saya adalah buntu ketika ini n seriously, i dread each passing day cos that means its 1day closer n i'm still torn n undecided..





- Posted using BlogPress from my iPhone

3 comments :

Siti Fatimah said...

hermm... aku ase u shud go.

tp skg aku nmpk 3 jln.

1. u go, n u pump for ilham over there. lpstu kene plan utk bwk blk hasil2 perahan tu plk la. n diperantauan. ilham minum susu apa yg ada n kene tambah supplement susu lain. n kene fikir byk la mcm nk start bg susu formula skg ke atau tros cau ke. etc. byk keje n remeh n lg penting kepala. huhu. tp puas ati dpt bg die susu ibu lama skit. sbb ko still perah n supply berterusan.

2. u go, and totally hati kering start weaning n mula bg ilham formula milk.

3. u dont go at all. huhuhu....

adoiai.. gambate kundasai...

i really think u shud go. huhuhu... sian ko...

DeLancrettLurpak said...

11 bulan bf adalah sgt bagus.. bertuah anak ko.. anak aku sampai 4bulan aje..

so, aku rasa baik ko pegi Ida.. benda mcm ni dtg bukan selalu.. kalau hari ni tolak, esok dtg 10 offer mcm ni, takpelah gak kannn?

Ida Chan said...

Ade btulnye ckp korg. Better g je la kan. Haihh..aku pon personally ase gtu. Tp tu la..kjap aku ase gtu. Karang blk umh tgk muke2 comel tu...cair diwatnye. Trus jd indecisive blk. Haihh...