Monday, December 22, 2008

Happy 1st Annyversary!

Pada hari nie, setahun yg lepas, sah la aku bergelar isteri kpd En. Mohd Khairul Manab :P hahaha....klaka lak ayt intro tu. Tp mmg cm susah nk pcaye...dh setahun rupenye kami kawin. N now wit me preggie our lil bb :D alhamdulillah...

Bese aa setahun tu ase je mcm skejap, tp lame jgk sbnrnye. Mcm2 dh kami lalui selame setahun nie. Alhamdulillah...kami lbh kenal hati budi masing2 (w/pn dh 10 thn couple b4 kawin), everyday is still a learning process. semoge perkahwinan nie akan sentiasa diberkati n dirahmati Allah swt hingga ke akhir hayat kami & dipertemukan lepas tu jg dlm keadaan masih suami-isteri..amin...

Weekend baru nie kami balik umh my mom sb abg ade photog job, amek gmba org kawin (my sis punye bf punye kawan punye kakak. Kawin same kapten tu. Ade lalu2 bawah pedang :P ). Tp aku xg aa. Just die n Hasnul n Ian. While me n my sis n mom, g shopping :D ngeh3....

Sabtu tu, kami g JJ Kepong je. Me bought some preggie blouse (3 ketul je), bli baju kcik pon 3 ketul gk. Patu beli 1 jeans kat Modernmum (nk jgk pakai jeans tu. ish3...). Bkn pe. Kat Scarlet JJ tu mmg la ade jeans. Tp senteng n leba, even kalu aku amek size s. Patu kain getah die tu die jahit skali dengan suar jeans tu. Kalu Modernmum nye die bole tanggal2 spy jadi cm jeans bese. Patu die labuh, sesuai a dgn kakiku yg kurus n mcm girapah nie. Mmg la mahai kit. Tp pike2 blk, aku nk bli 1 je pon. N stil bole pakai cm jeans bese even kalu aku dh xpreggie lagi n kale die pon better :P (echeh..promote la pulak..). Oo ye...patu aku bli 1 apricot scrub St. Ives. Nk wat sental2 badan. Dlu aku pakai beras je (yg diblender sndri). Tp sb aku xbape nk tahan bau die, so kne la cari scrub len :P

Ahad lak (smlm)...kami kua lagi. Mule2 adikku Macita nk survey tpt wat kad kawin (LH Creative) utk kawannye yg akn dtg dari Kuantan mgu dpn. Dorg yg nk wat kad kawin, bkn adik aku tu :P semangat je lebih..ehehe...Patu kami ke Berjaya Time Square. Aku nk cari perfume. Bile dh confirm nk pilih Armani Mania (for me) n Armani Code (for abg) kami g la cari kat Sasa, tp Armani Mania xde. Decide nk bli kat stu pon sb harge die mcm murah kit berbanding kalu bli set kat Metrojaya. Tp stil...mahal gk ooo. Utk dedua je will cost me about RM500. Ish3....(tau la org gomen dpt bonus. Tp 2 abiskan stengah ribu utk perfume semata mcm xbape nk sesuai lak). So me end up buying perfume bodyshop je la, 1 for me for 1 him (n 1 for my mom :p ). Ok la tu.. Patu aku tambah 1 body scrub dpt free 1 body butter n rebet RM35. Stil jauh lagi murah dari kalu aku bli perfume Armani tu. :p Patu dpt bg mk 1 perfume yg die ske gk :)

Blk umh mak kali nie mmg ase ok sgt sb aku dpt spend mase borak dgn abah. Dpt jln2 shopping dgn adik2 n mak. Dpt mkn masakan umh..Ase best aa :D

E..eh...dah lari topik nie....Ish3...

Haaa....dh alang2 lari topik, aku nk mention kit pasal Ct. Sabtu petang ari tu (b4 kami kua shoppg). Ct n famili comelnye dtg umh my mom. Die bawak same bantal strawberi (yeyy!)...Tkejut sgt die dtg. Sb mmg xsangke sgt. Kbetulan abang pon ade umh time tu. Btul2 baru balik dr amek gmba org kawin. Tp cam klaka je sb sume pon cam kekok2 skit sb kuyu ade. Tetibe je ase mcm xtau nk borak ape me dorg. Mak n adik2 aku lak sibuk nk ngorat Firdaus yg dari awal dtg asik tercengang n jual mahal :P Dorg sgah pon sb baru blk dr servis kte yg xbape nk jauh dr umh mk aku tu...katenye.

N as 4 tday, cabaran petama aku 4 hari nie adalah...membawa bantal strawberi besa ke opis! :P Tak besa sgt tp besa la jugak. smpai terkelua2 dari paper bag yg aku bawak tu. Pdulik hape aku. Janji aku ade bantal strawberi utk tdo bile2 memerlukan :P TQ Ct! Ske sgt bantal tu..

TQ gk for sume yg wish me Hp Anny!

Esok lak nk g jmpe bb :D

2 comments :

misshannan said...

hepi menyelebrate anniversary..mesti serunuk...aku dulu dah lupa wat apa..sb jrg sambut...just ingat tarikh jer..apapun..selamat berbahagia melayari gelombang gelembung rumahtangga

Ida Chan said...

Thanx Hannan! Wish aku smbut gk huhuuu :( Ye la...nie je la masenye masih berdue. Len thn angke mkin bertambh :p

Tp nk wat cmane...Keadaan xmengizinkan...Xpe la yg ptg masing igt & plg ptg dh slmt menjalani kehidupn berumahtangga 4 thn 2 & harapnye utk thn2 seterusnya jgk. Amin...