Wednesday, March 11, 2009

Kotak...

Pagi nie mama bz kje mcm bese. Ske la tu, bdn die dh sihat. Tp nt skali skale mama akn usap2 perut die bile aku mengeliat. Mkin mama ase xselese kot. Kadang2 kan, kalu waktu sedang naik kete, nt mama 'terjerit kecil'. Nape ek? Aku wat ke? Aku ske naik kete. Best sgt. Kete abah bunyi sgt kuat. Dari dlm perut mama pun aku bole denga :D Tp mama slalu komplen pasal kete tu. Die kate kete tu gegar la, bising la. Aku xkesah. Janji aku dpt naik kete. Aku ske sgt. Sb nt dpt g jln2, patu dlm kete ade ekon, sejuk..

Tadi mama nmpk hepi sgt. Mama dpt kotak besa. Ade lori kale putih anta. Sian mama kne jalan jauh nk g kt lori tu. Lori tu tgu mama kat depan opis. Hari kat luar sgt terang n panas. Tp mama kate kotak tu xberat pon, besa je lebih. Mama asik sengih je. Nape ek die ske sgt?

Mama bawak kotak naik smpai kt cube. Mama bukak kotak pakai gunting, mcm xsaba je. Laa...brg2 die xla besa pon. Kotak je lebih. Betul ckp mama. Mama usap2 perut. Mama kate tu adiah utk aku. Mama bukak sume bungkus. Patu mama sorok kotak tepi almari patu simpan brg2 tu dlm almari. Mama kate die xmo bawak balik dlu. Nt abah nmpk. Mama kate abah xtau mama bli adiah utk aku. Hmm...pelik la mama nie. Tp xkesah la. Aku ske. Aku ade adiah. Dh tengok dh pon adiah2 tu. Besh3...Mama kate die xctd sgt sb adiah tu smpai cepat n nk letak gmba dlm blog tp camera henpon mama dah osak. Cian mama. Nt kalu mama ade duit mama bli la henpon baru ek.

4 comments :

Siti Fatimah said...

mama bli hadiah pe tu? nk tau gk..ehehehe

aisha said...

hihi...mula2 blur, pastu paham dh..akchan dlm peyut mama dh leh tulis blog..hihi..hadiah per tu mama beli? ok take care my fren

iu rf said...

agaknye kalau abahnye baca ni.. dier tau lah adiah tu kat ne.. hehehe...

Ida Chan said...

Ahahaha...tu la tu...tp aku xle la nk disclose kt sni pe adiah tu sb nt abah bb tau. Nie die lum tanye2 lagi nie mknye die lum tau a tu :p

iu: mmg kalu abahnye bace tau la die rahsie kecil mama b nie. noti sguh bb nie g bgtau lak.


aisha: tah bile la akchan tu tulis blog nie pon mama die tatau. Die sms dr dlm peyut kot :P