Tuesday, March 31, 2009

Nk update, tapi...

Lame dh xupdate blog nie. Nk update sbnrnye...tp tgu photographer bg gmba, xbagi2 lg. Kalu ade gmba baru besh ckit nk bace2 ek?

Hmm...arini bb dh genap 8 bulan seminggu. Badan makin ase letih2 n tak larat. Tdo mlm pon mkin xlena sb kerap tjage. So end up makin penat keesokan paginye. Hmm...gtu la adat org peknen yg dh makin dekat due nie...

Igt lg x citer Ebay Newbie tu. Beg tu dh smpai sbnrnye. About last 2 weeks. Nk sgt update pasal tu campo gmba. Tp nmpknye lum kesampaian. Kirenye same je la rupe beg tu dgn gmba yg die letak tu. Cume...nk kate baru ke beg tu? Aku xpasti. Sb, bhg dlm beg tu ade skit kesa kotoran n aku jmpe helaian rambut2 dlm beg tu. Eurrggghh...Mkin die try pakai skali due patu die letak terbia je kat mane2 ke. Beg tu xdok dlm plastik pon. Ade la plastik, tp bkn plastik yg dtg bersame beg tu aa. Just plastik Parkson yang dh komot je.

Anyways...lps peritiwe smlm, aku dh pon menyiapkn beg utk letak dlm kete. Gune beg Ebay Newbie tu la. Gemuk pulak jadiknye beg tu :p Akhirnye, duduk la beg tu dlm kete satria kunin mulai pg tadi.

Ckp pasal smlm...Bkn pe sbnrnye. Pagi tu mmg aku ase xlarat sgt3 nk bangun. Smpai ase nk EL la :p Tp...mengenangkan byk mende nk di wat kt opish. Aku gagahkn bangun gk. Lgpun, stkt pg smlm, dlm peti ais xde pe nk mkn. So kalu dok umh patu tgu abg balik pon dh mlm, mmg alamat kebulo la aku. Ade la mende merepek2 nk mkn mcm conrflake skit megi ke coklat. Tp bkn makanan yg berkhasiat dan mengenyangkan.

Smpai opis ok lg. So, mcm bese, dok kt tpt n try nk wat kje. Tp bhg bawah perut n kat tuutt tu sakit2 la pulak. Ase mcm menyucuk2. Pinggang pon jadi sakit diwatnye. Cube lagi tahan, breakfast, mkn otie n minum madu macam bese. Makin lame sakit makin kerap. Nk chat dgn ct pon makin xsenang diwatnye. Dari interval 10 minit ke 5 minit. Lame2 aku lari jugak g surau n baring. Ikotkn mmg xselese sb xde bantal nk alas perut dsb mcm kt umah. Baring atas tikar je. Tp better la dr posisi duduk kot. Lame gk aku terbaring kt stu smbil cube ctrl napas smbil zikir2 skit dlm hati. Langsung terlelap :P

Kebetulan smlm tertinggal henpon kt umah. Jam pon xpakai. Seda2, terus betulkn baju n tdung n blk tpt. Dh ok skit kot. Nasib baik la xlame sgt pon. Xlame pon ade la dlm sejam aku terlelap :p Ish3...

Ade jgk la member carik2. Cam pelik tetibe ilang gtu je. Bile ckp td g baring kt surau sb sakit perut, bla3...dorg mcm mrh sb xbgtau. Bkn marah la tp cm concern. Tnye sakit cmane? ade bawak buku hosp dlm beg ke tak? Bla2...Sb kt opis nie dlu ade akak sorg tu mmg penah bsalin awal, 7 bln. Patu yg sorg lg lak. Xtau die sdg contraction nk bsalin, thn sakit sorg2, tau2 jln dah bukak 10cm. Ish3...aku xmo la bsalin skang. At least, bg la aku amek pekse undang2 dlu (19 April) n lepas tu aku nk bli peti ais. Lps tu baru bole. Peti ais tu bende last yg aku nk wat as preparation b4 bsalin. Kalu dh dapat peti ais tu, bole la bb nk kua kalu die dh nk kua :p

Hmm....dlm pade xtau pe nk tulis, byk gk yg aku bebel ek. Dh la tu. Nt2 kite citer2 lg. Mintak2 dh ade la skit gmba2 time tu. Mkin bole letak gmba2 brg2 yg aku bli utk preparation aku, bb n bsalin gk (Ish cam poyo je la pulak. Org len pon bsalin gk tp xla letak2 gmba barang :p ). Kite tengok la cmane nt ek :)

4 comments :

Siti Fatimah said...

cian ko..dh start ase sakit2, dh tak lene tdo..mmg tanda2 bese org dh 3rd trimester..ehehehehe...aku plak ase tak saba nk tgk ida n keyrol jr..ehehehehe...

takpe2...settle kn dlu apa tak settle ek..antaranya nk bli breastpump kn? ehehehehehe....cmne ek..aku nk bli ke taknak ni...hohoho..........ase mcm lebih kepada nk bli kot..eheheheheh

apa2 pn kalu bole jgn buat keje byk2.....tp kn dlu2 la..aku tak tau la btol ke tak..org kate..kalu tetibe ase tak larat sgt tu..maknenye bkn tanda nk bersalin..mmg mcm ala2 downtimela..sbb bb kn membesar ngn pesat sgt...tp kuasa Allah tu...bila dh btol2 ready bb nk kuar..kita akan dpt 1 tenaga...cm stengah2 pompuan..kalu perut dh besa besenye dh stop buat keje rumah sume..tetibe nk bersalin mop2 lantai la apa la sume..mcm dpt 1 tenaga...aku dh dgr 2 3 org cmtu la..temasuk aku sendiri...skali upenye dlm sehari dua..kadang tak smpai sehari pn....bersalin...ehehehehe

tp tak tau la btol ke tak..org kata la..ehehehe

Ida Chan said...

waaa....yeke...

thanx ct. ade gk akak2 sni ckp gtu. dorg kate esp kalu dh 1-2 hari nk bsalin, tdo jd selese.

mm...papepon, mintak2 segalenye dipermudahkn utk aku :)

n utk ko gak :D

(time2 gini, mmg perlu sgt moral support sbyk yg bole, esp dr yg tsyg...huhuuu)

aisha said...

yupp betui tu, dlu pun time bersalin aina, shr sblm tu dh turun tanda tp malas nk g hospital, aku berjalan sakan gak g pasar ramadan,hihi..esk tu baru g hospital sbb kena induce..

sabar ye long, insyaallah hg mesti kuatt...waq sentiasa ade kt sisi...

Ida Chan said...

thx gk aina no oka san :)