Wednesday, March 18, 2009

Last weekend...

Asenye mcm skit terlambat aku nk wat entry 4 weekend kali nie. Nk wat cmane ek, gmba kua lmbt :p Xkesah la kn, drp korg dok ngadap citer 'Ebay Newbie' tu yg xberkesudahan...

Last weekend was...how shud i put it. Tah la. Aku plan nk basuh baju bb n kemas umh la hape. Tp...abg terpakse menyahut panggilan kerje. Even since Friday lg dh start serabut, smpai die amek aku ko 940 mlm dr opis. Huhuu..Die anta aku balik, die mandi, then die g opis die balik n balik umh keesokan paginye dlm ko 5-6 lebih. Igtkn smpai stu je. Sekali, ko 1 tgh hari (Sabtu) bosh die dh tipon n die kne g opis balik. Ish3...Nasib baik aku bgun agak awal pagi tu n sempat la msk skit n basuh baju seround n kelam kabut jemo. Baju len xsempat basuh n cite2 ku utk basuh baju bb sekali lagi punah begitu saje sebab aku akan dihantar balik ke rumah mk bpk ku.

Baju bb yg aku sibuk nk basuh tu bkn la hape pun, just baju2 yg beli ari tu (lame dlu :P ) tp lum basuh. Aku igt nk start packing utk wat beg bb nk letak dlm kete nt senang nk g spital (padahal beg n brg mak die lg la xprepare lgsg, ikotkn tu lg la penting ek). Dah...nk wat cmane...asal weekend je ade hal len. Ish3...

So, kirenye weekend lps aku mmg lepak umh mk aku aa kt Bt Caves/Sentul/Gombak (bole pilih yg mane anda ske sb lokasi umh tu mmg dkt kawasan tu). Best mmg best sb dh agk lame xtdo umh mk. Tp boipren xde nie ase kurg best skit, ase cam samting missing gtu. Ye la, dah bese berdue :p (Ngengade!).

Ok2...Enuf ramblings about mende2 yg xbesh tu. As for abang, aku paham kerje die. Nk wat cmane, cari rezeki utk famili kecik kami nie jugak kan. So, redha je la. Just cian kt die a slalu xckp rehat sejak dh xkje shift nie sb tpakse standy 24-7.

Lps anta aku kt umh mak, abg pon terbang dengan kete kuninnye ke opisnye di S. Alam n tak balik2 smpai la keesokan harinye. Ikotkan, x-classmate ktorg waktu kt Serting dlu kawin Ahad tu. Name die Zarina (but we use to call her Zarin je). Igtkan dh xde harapan nk g dah sb abg cm bz sgt je. Tp, tengah hari (Ahad) tu die blk gk kt umh mk. Cian tengok die. Penat + xckup tdo. Xsmpai atie sbnrnye nk ajk die g kenduri Zarin tu. Kat Keramat je pun. Tp die bawakkn jugak :P Ingatkn kalu smpat, lps kenduri bole la singgah umh CT, mlawat famili kecik die. Sebab dah dekat sgt dgn umh die. Skali die ade kt Tampin la pulak, attending kenduri kawin jugak. Hmm...xde rezeki la nmpknye.

Ktorg smpai kenduri Zarin tu pon dh ko 3 ptg. Muke2 familiar sume xde dh (of cos, sb dh ko 3 ptg. Even orang catering pon dah start kemas2). Yg ade pon tgal sedare mare tegar kedue2 belah pengantin. Smpai2 je kami disuruh makan, bese a tu kn :p Ikotkn agk kenyang gk tp jamah la gk. Then pengantin yg td bz tgkp2 gmba kt dlm umh pon dh kua, beramah mesra dgn sedare-mare tegar dorg yg masih berbaki kt bawah kemah tu. Nie la skit gmba kenang-kenangan dgn pengantin (hb ku xmo masuk dlm gmba, so gmba die xde, just me n my lil bb dlm peyut).


Nie gmba sign board menuju ke parking.


Ehehe...men lawan mate nampak. Ish3...lame btul xjmpe, byk nk ckp/citer tp mase limited, ye la pengantin kn bz nk entertain guests.


Haa...tis was the lovely couple. Xkenal pon laki die tu. Tis was the 1st time meetg him. But he seemed nice. Kalu x, xkn la Si Zarin tu berkenan ye tak :p


Eh, sesat lak gmba2 bawah pokok nie. Nie waktu dh smpai Putrajaya. Kebetulan abang ade bawak camera die. N die dh laaaame sgt xamek gmba. So we stopped by kt Taman Putra Perdana, jgn tidak, snap bbrp kping gmbo bersempena bb dlm peyut yg dh nk masuk 8 bulan (next week).


Haa..tdo bawah pokok mmg best. Tp xlawan tdo kt atas katil empuk aku. Hihihiii...may be next time kite bole picnic smbil tdo bawah pokok ek. Best woo... But as for tat day, we're content to just go home n sleep off the rest of the evening.


- THE END -

6 comments :

Siti Fatimah said...

boleh tak aku tak suke pn tgk gmbar pengantin..aku suke tgk gmbar berkelah tu..sweet je.. cian wak..tp nmpk die hepi je tak nmpk die penat :D....

haaa br nk nmpk perut...tp pn bdn kurus lg..ekekekekekek

misshannan said...

wah..dah kemas beg
aku suma apa pun tak buat lg...
aku xlarat dah rasanya....bj2 beli aritu semua dlm plestik lg....huhu...bagus aa mama ni...

aisha said...

yeahh dpt pun tgk peyutt tu...kkuruhh je hg ni along...hihi..mesti naik tak byk nih..ape2 pun take care...so sweet pic korang berdua berkelah tu...hihihi...suka2..

Ida Chan said...

ct & acha : ehehe...tu bkn picnic. tu picnic konon2 je. on d way nk blk umh, benti kt tmn tepi2 putrajaya tu amek gmba. bengong je. :p kalu ade bawak mkanan xpe gk. baru bole dipangge picnic :D

misshannan : mane de aku kemas beg lg. itu cite2 sajoo. adekah akan tercapai mgu nie? kite tguuu...

iu rf said...

cantek la gamba.. gune kamera aper eh.. dslr eh? hihi ;p

Ida Chan said...

iu : a ah :D tp tu asben kami punye. kami xreti nk setting2. kalu tolong snap2 tu bole a :P