Thursday, May 13, 2010

Tag for myself - Tagged by Miss Hannan

Aku telah ditag oleh Miss Hannan. Jangan tanye aku mane no. 15 & no. 19 suda ilang. Hannan punye pon mmg dh xde due no. tu. Aku tanye, die lum jawab. Tapi adelah amat penting sesatu entry di post segera tanpa bertangguh sb kalu tangguh, gerenti lepak dalam draft smpai lupe. Time tu, kalu nk sambung pon ase dah basi. So..layan je la ek :D

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Famili kcik ku, semestinye. Then, my extended famili...

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Hmm...baju, skin care, buku citer, sushi, etc. Slalunye mende2 yg aku nk aku bli sndri. Cepat n senang :D

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
Tempat eh? Xde la pulak nk impi kawin kat mane2, asal kawin sudah. Lg pun, aku tau, parents aku msti mau aku kawin kt umah dorg punye...
4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
InsyaAllah n mudah-mudahan ke akhir hayat n beyond. Amin...

5. Adakah anda di lamun cinta?

Hmm...sentiasa cube cari cara supaya cinta sentiasa hangat. Bkn senang nk menten, esp when u r together 4 almost 13 years. Ada mase api jadi malap, standard la kan. Tapi alhamdulillah wat mase nie masih mampu bertahan supaya xpadam. Harap2 gitu la smpai tua, smpai ujung nyawa. Amin..

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
Sudah semestinya, Sushi King :P


7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Aku bli buku nie - The Broken Window. Tp xabis bace lagi sebab die citer pasal homocide crime n polis2. Terkeciwa skit aku kt stu. Jadiknye liat nk menghabiskn. Dlm pade tu, En. Hb pulak blikan buku baru. Lagi la aku liat nk bace buku nie sb dok layan buku baru tu pulak, ish3...


8. Apakah nama penuh kamu?
******* **** *****


9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Mak. Hihiii...

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
Sape ek? Hmm....Tah...xle pk wat mase nie. Bole pk. Tp nt lambat la siap tg nie. Lmbat siap tag, bermakne, potensi untuk post new entry menjadi sgt rendah. Haihh...So, i'll just leave it blank for now.

11. Christina atau Britney?
I'll pass..

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Tak. Mesin yang cuci. Muahahahaha....

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Saya suke g vacation. I loike beaches n pulaus(pulau). Ske gak tempat2 sejuk mcm tanah tgi tp xmcm aku ske pulau n beaches. Tp panas n sunburn n peluh2 adelah xbape nk ske (mane de pantai sejuk, bengong). Nak merase men salji jugak (mcm Acha n i.u.). Tp, tak kesah la g mane pon, as long as with my loved ones. Nak demand2, peruntukan xbape nk ade. So, g mane2 pon bole...


Tapi harap2 dapat g la tempat2 nie satu hari nanti :
  1. Paris
  2. Egypt
  3. Venice
  4. Mekah

14. Pelukan atau ciuman?
Nak due2. But if only can choose one, i'll go for hugs. Lots of it.


16. 8 perkara yang amat saya gilai:
Gile eh? Xla gile mane. Tapi mmg layan aa...
  1. Ebi Ten Temaki & California Maki
  2. Naruto Anime
  3. Reading novels
  4. Men computer games
  5. Ribena
  6. Puding Nata de Coco
  7. Dutch Lady Full Cream Milk
  8. Coklat Cadbury
17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
Lame, i kno. But it's the usuals
  1. Tq / Time kasih
  2. Sorry
  3. Luqman
  4. Sayang / Abang
  5. Assalammualaikum
  6. Benci!
  7. Jahat!
  8. Oooo

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
  1. The Shadow of The Wind - Carlos Ruiz Zafón (sedang bace)
  2. The Broken Window - Jeffery Deaver (lum abis bace)
  3. P. S. I Love You - Cecilia Ahern
  4. Memoirs of a Geisha - Arthur Golden
  5. The Lost Symbol - Dan Brown
  6. Penyusuan Ibu Bagi Ibu Berkerjaya - Kumpulan Sokongan Penyusuan Susu Ibu WPKL
  7. Dah xingat dah..But other reading materials mostly consist of mags like Reader's Digest or Cleo :P

20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu

1. Macamana rasanya bersalin, ber'anak' n menjadi seorang ibu
2. Macamana nk manage idup sendiri dengan famili kecik di rumah sendiri (8 bulan ok dok umah mak lepas bersalin :P )
3. Macamana nk breastfeed bb exclusively walaupun berkerjaya
4. Macamana merempit dari Batu Caves ke Putrajaya under 40 mins
5. Macamana nk drive dengan sabar from Putrajaya to Batu Caves on rainy days
6. Macamana sabar menunggu di klinik / hospital kerajaan
7. Macamana nak biarkan rumah bersepah (n i really mean biar, walau sakit mate n sakit hati, sebab xlarat nk kemas waktu aku sakit tu hari. after a while, i can live with it. sheeshh)
8. Macamana untuk tidak atau elakkan diri dari mandi malam atau lewat malam n just lap badan je sebab sume org (esp my parents n En. Hb) cakap nanti rosak badan (urrghhh...sgt xbole tahan okeh. Ade jugak la aku langgar. Tengok keadaan. Kalu badan panas, hati pon panas, haruss mandi jugak2 :P Tp...kalu ikot ckp laki dapat pahale. Die kan bos. Kalu bos xkesah bini xmandi, kite pon kne la wat2 xkesah. Adoi3...Huhuuu...)

K la. Kepade empunya name2 berikut. Anda telah di tag! B a gud sport n sambung k :D
  1. Acha
  2. Mimah
  3. Roshda
  4. Kak Ina
  5. Nana
  6. NHCH

Tu je la kot. Aku tatau dah nk tag sape. Aku xfemes, reader pon kawan2 terdekat je.
Ade ke silent reader? Ade kot sorg due. Tapi xkenal la pulak.
Anyways, tis is just for fun. Layankan sajoo..

3 comments :

DeLancrettLurpak said...

ida, aku dah buat tag ko..ngeh ngeh

Ida Chan said...

waaa...mnarik2 :D

roshda said...

done.. ecehh banga2 1st time, kena lak dapo tgh renovate mmg lepak je la ni so leh wat taq