Thursday, January 13, 2011

Mode emo...


Was blog-hopping. Then stumbled upon this blog .

Aku ase tak mampu nk bernafas...makin bace makin sesak nafas aku. N aku tak mampu bace lagi ~(T__T)~

Can never imagine if it happens to me.

Even, yesterday, knowing abang walked alone, in the dark, from stesen komuter Batu Tiga to his office in Glenmarie at mid nite drove me crazy. Segala fikiran buruk datang menambah risau, menyesakkan nafas, xbole tdo aku dibuatnye.

(Gambar2 adalah imaginasi pengarang, ihsan dari En. gugle)



'He left his Waja @ his office and fetched me from my office with my neo yang dah dirawat oleh para Dr. di klinik Proton Shah Alam. He even brought the filthy neo pegi mandi before came to me. We ride home together, again. So...last nite, @ about 9pm, he made me send him to the nearest komuter station, so he can go n fetch his car. He stubbornly dismiss my idea to send him to the office. He said it's late, it's raining, it's far, it's costly (tol n petrol), bla3...But i kno he wanted me to look after the kids, try to rest n sleep early if possible . Alhamdulillah, he came home safely at 1 plus.'

Even when he's on call, driving to or from his office at wee hours, sometimes with little or no sleep at all, makes my heart ache. Ache from hurt, anger, bitter, pity and mostly worry (women r one worry-prone creature, sigh..).

Even tengok citer P.S I Love You, made me cry n cry, cos i can never imagine if i'm in Holy's shoe.

Aku rasa aku belum cukup kuat.

Bukan nak melawan ketentuan-Nya. Semua yang hidup pasti akan mati. N aku tak tahu ape yang akan ditentukan untukku oleh-Nya. Dia Maha mengetahui, apa yang tebaik untuk hambanya. Tapi sebolehnya, aku xpernah putus berdoa supaya jangan la aku diuji kehilangan insan2 yang aku sayang. Aku takut aku xmampu meneruskan hidup lepas tu. Biarla aku pegi dlu (tapi takut jugak sb amalan xcukup, xmo masuk neraka. Dasar manusia tamak, dushh!!).

*****
Ketahuilah wahai En. Mohd Khairul, anda amat-amatlah disayangi dan diingati sentiasa, dalam doa, dalam tidur, ape tah lagi ketika jaga despite kisah hidup kita yang penuh pasang-surut n naik-turun.

Kasihani la penunggu setia ini. Yang xpernah jemu menunggu n menanti kepulanganmu yang slalu tiada di sisi. Yang xpernah jemu berkhidmat segala walaupun penat. Yang selalu patah hatinya diubat sendiri.

(Agak2 kalau balik lambat ke, sms la bgtau. Nak g ostesen ke, inform la awal2. Kalau org bg sms tu, jgn la dekk je. Sedih oo..)

Semoga apa yang kita ada hari ni, dapat dihargai n dinikmati, dengan izin-Nya sementara masih ada. Aminn..

*****

- Xpasal2 jadi entry leleh pulakk -


7 comments :

Siti Fatimah said...

(women r one worry-prone creature, sigh..).

aku igt aku sorg je slalu piki cmtu. Risau gk kalu2 apa yg aku bayangkan tuh mcm doa kan. Slalu tanya, cm katelah die dh call kul bape2 dh nk balik. Setengah jam lepas tu die tak smpai, mulalah aku panas bontot. Wpn aku pura2 tdo, tp sbenanye takleh tdo gk.. msti tggu smpai dia balik.. tp penah jela, by the time die balik tu aku mmg tak sedar apa dh. eehehehe...

jangan la aku diuji kehilangan insan2 yang aku sayang. Aku takut aku xmampu meneruskan hidup lepas tu. Biarla aku pegi dlu (tapi takut jugak sb amalan xcukup, xmo masuk neraka. Dasar manusia tamak, dushh!!).

i'm thinking the same thing u r thinking.. Seriously!

Yang xpernah jemu berkhidmat segala walaupun penat

Ini aku pn sama, tp aku tros piki lain... huhu soriiii... being me (aku yg mmg selalu h*rn*).. dan mlm ni mlm jumaat... (ok ni aku melawak je, sila gelak... ;p)

(Agak2 kalau balik lambat ke, sms la bgtau. Nak g ostesen ke, inform la awal2. Kalau org bg sms tu, jgn la dekk je. Sedih oo..)

sama sama sama samaaaa...

aku nk copy nk post kt blog aku leh tak? bia kuyu bc gk.. huhu

shafarina said...

tokleh baca terus :(

Ida Chan said...

nie la antara typical-wife-syndrome. ade je wanita2 berkerjaya yang xkesah sume tu. guess, in that case, i'm still traditional...

hehehe...kalu rase2 tulisan aku nie bergune untuk dishare, dipersilakan. untuk kebaikan bersama, ape salahnye.

(tapi nt jgn lupe kasik credit ek ;D )

DeLancrettLurpak said...

bukan husband je, aku selalu risau bab anak gak wehhh.. sebab malang adalah tidak berbau.. imaginasi aku pelik2.. takutttt!!!

Ida Chan said...

miss lurpark: hoihh..kalu bab anak lg la paranoid kan. tp wat mase nie aku kurang la skit sb anak2 duduk dengan mak kan (dengan mk bapak budak skali duduk ngan mak, sungguh la xsnonoh :P ).

Ingat lagi time kau anta anak kt nursery dlu. kjap2 sakit. kjap2 masuk hospital. hari2 pon saspen je, huhuuuu....

wawabunny said...

xmo cakap ape2.. nak nangis jek.. uwaaa.. -ida bani-

Ida Chan said...

wawa: ade ke yg xnangis kalu p bace blog tu. kalu ade, mkin atie dorg wat drp batu kot, huhuuu...