Tuesday, August 16, 2011

Namaste Babu Ji - 1st Day Without Abah..

Isnin, 15 Ogos 2011

7.24 am - Recieve sms from Ct, katenya Abang suh aku chk emel once tiba di opish. Time tu aku masih lg dlm pjalanan ke opish. Jln jem. Nyaris lewat.

Rcv email from abg.

emm da sampai sinie.

abang sdg sahur.

sahur ayam sandwich. ok je. leh makan xde la x kene ngan tekak. penat sgt.

esok india cuti..so leh jalan2 huhu

nanti abg update u lagik ye sayang.

u on la gchat u nnati kalu i online malam i borak ngan u k dear.

i upload u pic bilik i duduk n ayam sandwich. pics i bar smpai... n last skali pic kite satu family huhu




Ini pic baru touch down, lps 4 jam dlm flight. Di airport mane..xdibgtau..Dorg berempat, termasuk tukang amek gmba..



So..ni la gmba bilik hotelnya. Hotel pe, xtau jugak sb xsmpat nk dibgtau. Katenye dok sorg. Nmpk mcm best, harus la i jeles kann..



Ini makanan sahur. Sandwic ayam. Nmpk sedap :)



Gmba nie aku dh letak dlm entry sblm ni. Gmba ihsan dr Abang sbnrnya..


Di opish, aku adalah bz, cuba menyiapkan spek sebutharga hari tu jugak.

Dpt la skali kot chat dgn abang. Masa Msia beza 2 jam lbh awal berbandg Banglore. Abang pon mkin susah nk dpt wifi. N dia xroaming kot, sb bilnye opis byr, limit pon xbyk, 3G pon xde, catu abis. Ikotkn bole kot, kalu die kawtim dgn opis, tp aku tau, die xske leceh2..malas...

Ptg, aku blk umh pukul 530pm, xsempat jugak nk blk pukul 5. Ish3...

Smpai umah, layan budak2 smbil cuba siapkn ape yg patut..

Menjelang mlm, Luqman dh start mrgm n berperangai pelik skit. Mkin indu abahnye. Slalu pg2 jmpe. Abah mandikan la hape. Pg td abah xde. Mlm ni abah xbalik2 lg.

And ada satu time tu, Luqman tiba2 pegi bukak pntu depan. Xpenah2 dia g bukak pintu mlm2..Tp xpulak terkeluar dr mulut dia, tanya mane abah ke, nape abah xbalik ke..Kami pon xmau tanya.

Sesungguhnya rindu itu sesuatu yg amat menyakitkan. Xperlu la diingat2kan sb hanya akan tambah menyeksakan...

Mama cuba sedaya upaya layan dedua askar kenit dgn sebaik mungkin sambil multitask..

Tp, bila Mama susukn ilham, Mama masuk bilik nenek, Luqman tgal kt hall dgn Unty Misha n Atel, sb Ilham xle nyusu dgn tenang kalu kat hall. Nt dia xle concentrate sb byk sgt distraction.

Sedang leka men dgn Atel, tetiba Luqman ckp, 'Atel, Man nak cucu..'. Menurut Unty Misha, Luqman ckp pelahan je n sekali tu je la dia menyebutnya.

Xpenah2 mintak susu kt Atel sblm nie. Plg xpon, mintak kat Unty Misha atau Nenek, kalau x pd aku atau Jiji.

Ilham yg tdnya nyusu, dh pon tlelap. Mama nk bwk naik ats utk tdokan. Tp Luqman n susunya nk ikot. Xbagi kang, nangis. Kalu bg kang, msti Ilham tjage sb denga sore abang die. Mamat tu bkn reti ckp pelan2.

Yup, Ilham dh jage n susah nk tdo semula. Lalu, Unty Misha bwk Ilham turun semula..

Mama cuba tdokn Luqman. Style bese, jadi bb mama. Bkn pe pun, tdo atas pangku je.

Sebolehnya, aku cube utk xlupe bhw Luqman masih kcil, baru 2 tahun. Xadil utk dia kalu aku hanya dukung n kepit Ilham sorang je, just bcos Ilham kcik lg. W/pun dh jd abang sulung, Luqman masih ttp bb mama. Waktu Luqman sebaya Ilham, kasih syg pada dia dh bercatu sb mama perlu pay attention pd Ilham yg baru lahir time tu.

Betul, kne ajar dia berdikari, tp xsalah juga kalau bg kasih syg n belai manja sama mcm yg aku bg pada adiknya Ilham. Bia dia xrasa disisihkn atau aku lebihkn Ilham. Terutama dlm keadaan skg, bila mana abah kesayangannya jauh di mata..

Mlm td, Mama sarungkn T-shirt yg abah pakai pd hari keberangkatan, yg sengaja Mama xbasuh. Mama spray skit deodoran abah n sarungkn pd salah satu bantal tido Luqman.

Luqman xctd tgk bantal yg berbajukn abah tu. Dlm gelap, luqman kiss bntal yg ada baju abah. Sebak aku nengoknya. Tp tidak skali pon dia tnye mane abah. Dgn penuh susah payah, akhirnya Luqman tdo smbil peluk bntal nie.




Then mama tdokn ilham n update blog..

1 day's over. 5 more to go..


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments :