Wednesday, August 17, 2011

Namaste Babu Ji - 2nd Day Without Abah..

16 Ogos 2011, Selasa

Baru sudah menidurkan budak2. Seyes sgt mencabar. Dua2 lain ragam n kerenah. Alhamdulillah dorg dah selamat tdo.



Ilham, Si Masam..


Luqman yg masih memeluk bantal berbajukan abang. Td aku topup lg deodoran abang kat t-shirt tu.

Mama pon dh xpunya banyak masa lagi. Berbekalkan tenaga semug kopi, dapat la mama settlekn sumenye n update blog skit lg utk hr nie. Penat gile asenye. Dh la tdo lewat smlm. Lps sahur, dh xtdo lg.

Menurut nenek, Ilham meragam hari nie. Sume serba tak kena, merengek je. Slalu tu kalu lepaskan dia berjalan, habis segenap rumah dijelajahnye, sambil mengutip2 harta karun yg tahpape atas lantai tu, masuk ke mulutnya. Tapi hari nie itu xkena ini xkena. Mkin ke Ilham pon dah mula terasa ketiadaan abahnya..hmm...

Bila mama balik, Ilham masih ada meragam lg, tapi agak terkawal. Dengan syarat, mama kena ada dlm lingkungan 1m radius n jgn bangun atau bdiri. Duduk diam2 je kat lantai k. Haihh la Ilham..

YouTube Video

Nenek layan Ilham men buai kat kain nenek. Diam pulak. Ske la tu..kejap.

Menurut nenek, Luqman mcm bese la hari
ni. Tp pd pandangan aku lak, Luqman agak agresif n kasar yang xbertempat. Len macam je gayanya. Mcm xkeruan. Slalunya Ilham la tempat dia lepas geram. Pantang lepa skit, ditolaknye mamat tu..tgolek. Patu dtg kat aku yg sdg duduk, peluk(cekik) dari belakang.

So, utk redakan dia, aku rasuah dgn katun kegemaran dia, Cars. Tah bape ratus kali ulang pon aku xtau la. Janji dia diam..



Aku cuba bg perhatian lbh skit pd Luqman mlm nie. Cian kat dia. Msti dia sgt trasa kehilangan abah, tapi belum reti nak tunjuk atau ekspres pe yg dia rasa. Tapi aku agak kagum. Setakat nie, blum ada sesape denga Luqman tanya mane abah. Mkin dia masih tlalu kcik utk paham. Yg dia tau abah dia g kje.

Awal pagi tadi, waktu aku naik ke bilik semula lepas sahur. Sedang aku update blog, tibe2 Luqman menjerit menangis,'Nak utung abah..nak utung abah..' (Nak dukung Abah). Cian Luqman mengigau. Tahan skit ye sayang. Mintak abah dukung dalam mimpi je k. Nt bila abah balik, bole mintak dia dukung btul2.

As for me. Aku cuba smpai ke opis seawal yg bole hari ni, mane tau kot2 ada emel ke dr abang. Dia nk chat ke.

Akhirnya, lepas jenuh mngunggu, dpt la chat skit dgn abang dlm pukul 11 lbh mcm tu. Tp pon dapat la borak dlm 4 baris je kot.

Lame betul aku menunggu die reply, alih2 kang tak muncul2.

Katenye line ada kt lobi hotel je. Smlm dorg jln ke Tipu Palace. Tu je. Aku tanya sana sejuk ke tak pon xjawab.

Aku ada mintk dia emel lakalu susah sgt nk chat or skype or tango or gtalk or whatever.

Hari ni, seharian aku menanti abang. Aku biakan sume apps tu terbukak, even check emel every few minutes interval. Even until now. Tapi masih xde pape.

Mkin abang sibuk sgt kot, atau dia ada kat luar ke atau dia penat sgt smpai tertdo ke. Seboleh mkin aku cube pk positip. Tp kan...tipu la kalu aku kate xterdetik lgsg kat hati aku yg mkin abang xbape teringat sgt pon kt ktorg. N ktorg je yg tehegeh2 tunggu dia.

Sedih ok, xde sebarang berita. But, mcm yg aku ckp td, aku akan cuba bersangka baik. Mkin die pon rindu ktorg n situation die btul2 susah, mase xsempat nak online. Haihh...

Hopefully tomorrow will be a better day.

Two down...four more day to go!


- Posted using BlogPress from my iPhone


No comments :